tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

11e HAG rally

De HAG Rally. En HAG staat voor de Historische Automobielclub Gorssel. Aangezien we de rally al een paar keer gereden hadden, vorig jaar besloten om lid te worden. Nou ja, je wordt niet zomaar lid van de HAG, een strenge ballotage ziet toe dat de gezelligheid in ere wordt gehouden. Een fijne rally die jaarlijks in juni wordt verreden. Een rally met een bescheiden omvang van circa 40-50 deelnemers. Maar wel een echte rally!

 

sponsorbalk2_groen

 

 

IMG_4324 2

Een rally met veel verschillende navigatietechnieken, zowel voor de toer- als de sportklasse op tijd rijden, voorzien van een heuse regularity en rijden over de smalle en stoffige weggetjes van het landelijke Gelderland. Ook dit jaar was de rally perfect uitgezet. Klasse hoor!

Aangezien het navigeren, ondanks verschijnselen van zeeziekte, steeds beter gaat en eigenlijk wel een heel leuk spelletje is, moest er ook vandaag weer een berijder voor de FIAT gezocht worden. Het zoeken duurde niet lang want mevrouw Meiboom meldde zich rap aan. Als dat maar goed gaat.

Ja, ja, het moest er eens van komen. Na jarenlang smeken of ik ook eens mee wil rijden, zullen we ons huwelijk in de waagschaal leggen. David navigeert en ik rijd.
Met als extra instructie: “flink doorrijden, hè”, “er moet tempo gemaakt worden, hoor” maar bovenal de meesterlijke opmerking: "de navigator is de baas, daar moet naar geluisterd worden”. Tuurlijk…., vind ik allemaal prima als er maar goed genavigeerd wordt, dus de juiste route aangegeven wordt ……..… anders gezegd: de piketpaaltjes zijn geslagen.
 
Zaterdag 26 juni start met zon en een zeer aangename temperatuur. De sfeer bij de Roskam is prima. Ik schrik me rot als ik al die navigatietechnieken zie en de korte tijd die we voor het intekenen hebben. Daarbij de ernstige gezichten van de teams die over de routeboeken gebogen zitten. Als Bram Rutgers nog wat extra uitleg geeft volgen veel serieuze vragen. Gelukkig hoef ik alleen maar te rijden, toch?

sponsorbalk1_groen

We starten met startnummer 7 precies om 10.07 uur en hebben direct de goede sfeer te pakken. De mooie omgeving en de niet te moeilijke start bevorderen het gevoel van competentie. Niet dat ik winnen wil, dat zou al te opportuun zijn, maar een mooi resultaat neerzetten is wel het minste waar ik voor ga. Een extra uitdaging is Bert van den Dool met zoon Steven te kunnen kloppen omdat zij ook voor het eerst in deze rolverdeling rijden.
Na het eerste traject komen we -achteraf foutloos- bij restaurant ‘de Olde Molle’ in Neede uit. Lekker gereden en David navigeert prima. Wat een leuke tent en een mooie plek om koffie te drinken. Jammer dat we maar 15 minuten rust  krijgen. Veel te snel moeten we weer verder. 

Snel de auto in en starten maar ………….. een harde knal is het resultaat en de rook komt uit de motorkap en binnen uit het dashboard. Ai, ai, dit heb ik niet eerder meegemaakt met de Fiat. De blik van David verraadt moeiteloos zijn gedachten: Wieky weer achter het stuur, ik wist het wel……... Maar gelukkig verder niets aan de hand en rijden maar.

 

IMG_4332 2

Het tweede en derde traject gaan wat tijd betreft foutloos. Heerlijk. Wat een mooie omgeving en wat een leuke route. De kleine dorpjes, smalle weggetjes, het coulissenlandschap, ik houd er van. Complimenten aan de uitzetter!

Wel zijn er voor de navigator vele instinkers waar je op bedacht moet zijn. Ook de oranje letters moeten we niet vergeten en de stempelposten. Gelukkig zijn ze duidelijk aan de kant geplaatst en niet lullig half achter een struikje.

Wat enige verwarring voor mij geeft zijn de ‘lussen’ die soms gereden moeten worden. Doorrijden, doorrijden, sneller….ja, maar waarheen dan precies …..om die bomen een rondje rijden ……geloof ik niets van …… grrrrrr … je begrijpt,  verwarring alom. Maar een tweede keer zal me dat niet gebeuren, dus wel ……..

Wat ook opvalt is dat je soms heel even met 5 auto’s achter elkaar rijdt, om dan tijden lang niemand meer tegen te komen. Hoe dat nou precies werkt, daar ben ik nog niet achter.

Na een zeer goed verzorgde lunch op een toplocatie voor dit schitterende weer -restaurant ’t Hoogspel te Ambt Delden- gaan we op pad richting Vriezenveen met als kaartlees-systeem ’grensbenadering’. Gaat ons behoorlijk goed af.

Mijn navigator doet zijn best maar merkt wel dat we vanmorgen net wat te weinig tijd hadden om de volgende opdracht “routebeschrijving op kaart” goed te plotten. Vooral de 6 “y-palen” hadden we duidelijker op de kaart kunnen aangeven, met als gevolg dat we net een cruciale controlepost missen. Maakt niet uit, we rijden soepel door en kunnen ook nog genieten van de omgeving. Dan moeten we langs “Flishoek” en langs de N van Neerdorp ???!!! Hier moeten we wat meer ervaren in raken.

Dan volgt “bol-pijl zonder afstanden” met regularity. Daar heb ik me op verheugd. Zal eens laten zien hoe je een mooie regularity neerzet. Het begint prima maar de tripmaster vertoont de hele dag al kuren en laat het nu helemaal afweten. De kou van een Winter Trial en de warmte van de afgelopen rally’s blijken voor het kunststof systeem fataal te zijn. Bij de regularity moet een gemiddelde snelheid aangehouden worden van 39 km/u. De bijgesloten tabel met afstanden en tijden zijn opeens nutteloos nu we met de tripmaster de afgelegde afstanden niet meer kunnen meten. De kilometerteller is  mijn enige hulp. Een klein navigatie foutje en daar gaat mijn streven. We moeten snel  terug rijden om de gemaakte fout te herstellen en het juiste zandpad te nemen. Ik probeer de verloren tijd in te halen door lekker hard te rijden. Maar geen idee of ik nu per saldo te langzaam heb gereden of toch te snel. Leuk traject voor een regularity, maar hier moet ik op oefenen, want dat kan veel beter. Achteraf worden we beloond met 300 strafpunten.

Ondanks de kleine foutjes hebben we het gevoel er lekker door te komen. We genieten van de mooie route, de instinkers en de rolverdeling in de auto.

Maar zoals dat vaak gaat, zit de pijn in de staart. Op een gegeven moment raken we het spoor echt bijster en, om met niet teveel strafpunten te eindigen, rijden we snel weer naar Gorssel waar we –verrast opgemerkt door de speaker– van de verkeerde kant naar de finish komen aanrijden.

We balen dat we het laatste stuk niet goed hebben gereden.

Bij binnenkomst een lekker biertje en de euforie overheerst van de schitterende dag met een zeer gevarieerde rally die toch goed te doen is. Dit gaan we vaker doen en zeker met deze club. Iedereen zit buiten de mede rijders te verwelkomen onder het genot van ....... Hierna volgt een heerlijk buffet.

Dan begin je toch benieuwd te worden hoe je het er hebt afgebracht. De antwoordboeken geven duidelijkheid.

O, wat kan een mens soms stomme fouten maken, maar merken ook dat we erg veel goed hebben gereden.

Helaas moeten we voor de prijsuitreiking weg. Na een paar weken volgt de uitslag op internet. Wat blijkt …… we zijn 5e geworden. Wat een prestatie!!!!! (Bert & Steven gefeliciteerd met jullie 11e plaats).
Alle organisatoren van de rally: bedankt voor deze goed georganiseerde dag met veel variatie en mooie uitspanningen. We gaan op herhaling bij de Najaars-rally!"

 

sponsorbalk2_groen