tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

15e Classic Gelderland Rit

Een van de rally’s die jaarlijks vast op ons lijstje staat om te rijden is de Classic Gelderlandrit. Waarom? Een prachtig en groot deelnemersveld met o.a. Vintage Cars van voor de 2e wereldoorlog, gezellige mensen, uitstekende organisatie, prima verzorgt en meestal goed weer. De rally zelf is uitdagend. Op tijd rijden is noodzakelijk om geen strafpunten op te lopen. Te hard rijden kan worden afgestraft door geheime snelheidscontroles met laserguns! Dit jaar het 3e lustrum. De Classic Gelderlandrit wordt alweer voor de 15e keer verreden
 

sponsorbalk2_groen

 

 

foto 1

Aanmelden moet je altijd vroeg doen want 162 deelnemers hebben zich snel ingeschreven. En hoe ze het gedaan hebben weet niemand; maar de 15e Classic Gelderlandrit werd verreden met werkelijk prachtig weer. Zon, bijna 30 C en de warmte van de Frogeye. Wat wil een mens meer? Start en finish zoals gebruikelijk in Ellecom.

Vorig jaar hadden Maurits en ik wat technische problemen waardoor we eerder huiswaarts reden. Dit jaar wilden we de rit helemaal uitrijden. Benieuwd of dat gaat lukken! Met startnummer 259 gaan wij van start om 11.04 samen met een andere Frogeye. De bordeauxrode Frogeye van vader en zoon Vlaanderen.

Het is druk rond restaurant De Peerdestal. Wat opvalt is dat er nog heel wat gesleuteld wordt aan de diverse auto´s. En dat terwijl ze nog niet gestart zijn. Onderweg zullen we nog de nodige auto´s tegenkomen die met pech langs de weg staan.
We zijn nog niet binnen of we lopen Serge Poppes en Rene van Eymeren tegen het lijf. Met hun Riley 9/16 Racing uit 1936, startnummer 123, doen zij mee in de Vintage klasse Tourist. Serge heeft al een keer gewonnen, dus we vragen ons af of hij dit kunststukje kan herhalen.

 

sponsorbalk1_groen

Zo’n 240 kilometer hebben we voor de boeg in bijna 8 uur. Dit jaar zou de route een ander deel van Gelderland beslaan. Klopt helemaal. De route ging noordwaarts richting hometown Apeldoorn. Is dat een voordeel? We wisten vooraf dat we het tempo erin moesten houden. Al teveel treuzelen bij splitsingen zit er niet in vandaag.

Onze 1e traject was een opwarmer en ging van Ellecom over de Posbank richting De Woeste Hoeve nabij Hoenderloo. De route over de Posbank lijkt makkelijk maar de geheime controle op een parkeerterrein wordt toch nog door veel deelnemers gemist. Wij missen een controlebordje en vragen ons nog steeds af waar die nu precies gestaan heeft. Het traject sluiten we goed af. Evenals het 2e traject richting Lieren en Beekbergen. We staan niet vaak stil maar het valt ons lastig om precies binnen de tijd te blijven.

 

foto 31

Het 3e traject is moeilijk. Maurits raakt wat in de war en de tijd tikt door. We besluiten om af te snijden en wat tijd goed te maken. Kortom snel via de N344 naar Teuge. Tja, dan woon je in de buurt en vergeet je toch dat de weg naar Teuge opgebroken is. Voordeel van de Frogeye is dat je toch overal door heen kan laveren. Bij Teuge pakken we het traject weer op om met tijdachterstand Tijd Controle 4 aan te doen.
Traject 4 richting Vaassen verloopt soepel maar ook hier raken we wat achterop. We rijden stevig door maar de Frogeye heeft wat kuren. Bij afremmen slaat de motor af. Er wordt vandaag dus heel wat keren opnieuw gestart tijdens het rijden! 

Het is inmiddels bloody hot geworden en een pet op het hoofd en zonnebrand op de armen heb je echt nodig. Onder een boom treffen we team 47 aan, Mirjam Wolters en Marloes Busger, met hun Triumph uit 1960. Mirjam rijdt jaarlijks steevast de Winter Trial zonder panne uit maar het rechterachterwiel ligt naast de auto. Hulp is onderweg en de dames roken relaxed een sigaretje.

Het 5e traject gaat naar de lunchlocatie nabij Schaveren. We lusten wel wat. Het is al bijna 14.30 uur en we teren nog steeds op een licht ontbijt (het was nogal laat en gezellig bij het feest van de buren). Het is druk bij het restaurant en we slaan vlot de kroketten naar binnen en heel veel sinasappelsap. Tijdens het rijden niet aan drinken toe gekomen.

Verkwikt stappen we de hitte weer in en vervolgen met traject 6. Gelijk een instinker voor wie niet oplet bij het restaurant waar je een driehoek te rijden hebt en vlak voor Emst. Hier is het zaak het juiste weggetje te nemen door nog iets verder te rijden. Bij Zuuk is het echt lachen. We steken het Apeldoorns kanaal over en rijden hier parallel aan. Nog 1,9 kilometer en dan gaan we bij een splitsing linksaf zegt Maurits. Het valt me de hele dag al op dat hij toch wel heel secuur kan meten tijdens het rijden.

Na een paar honderd meter passeren we een boerderij met een aantal meewarig kijkende agrariërs. We steken onze handen op en rijden door een bos en gelijk het hoge gras in. Aan weerszijden groene muren en een diep karrenspoor met kuilen, kuilen en nog eens kuilen. Het pad is net breed of smal genoeg voor de kleine Frogeye. Omdraaien lukt niet en we durven niet te stoppen uit angst hier nooit meer weg te komen. Het karrenspoor wordt dieper, het gras steeds hoger totdat het boven de voorruit van de auto uitkomt. Ik geef nog maat wat extra gas in de hoop zo snel mogelijk het einde van het pad te vinden maar vrees voor de uitlaat van de lage Frogeye. Het moet toch een keer eindigen zou je zeggen. Na precies 1,9 kilometer rijden we het bos uit en zo het weiland in. We besluiten maar door het nog steeds erg hoge gras naar de achterkant van een boerderij te rijden. We oefenen onze excuses aan de boer die we wel tegen zullen komen. Het is echt te gek voor woorden zoals we nu rijden. Via de stallen, schuren en de boerderij rijden we door naar het tuinhek om de oprijlaan te vervolgen. Een paar honderd meter naar het noorden terug en we zitten weer precis op de route. Geen idee waar we fout zijn gereden maar we hebben dit weer overleefd.


 

foto 35

 

Nog 4 trajecten te gaan. We happen zuurstof en rijden standvastig verder. Dit jaar niks opgeven ook al begint het afslaan van de motor wel te vervelen. Posterenk, Gietelo, Empe en Hoven. We doen ze allemaal aan. De rek gaat er een beetje uit. Het was een lange, zware dag in onze kleine Frogeye en we krijgen zin in bier en cola light. De laatste instinker voor TC 12 laten we voor wat het is en we rijden door richting Finish.
Het is inmiddels begin van de avond als we bij De Peedestal aankomen. Het terras zit overvol drinkende deelnemers en de gezelligheid spat er vanaf. Hoe is het met Serge en Rene vergaan? De heren staan glunderend aan het bier en stralen van trots. Mmmm…..weer 1e dus! Het is ze gegund. 

Volgend jaar ook maar eens een Vintage Car regelen?

 

foto 41

 

 

sponsorbalk2_groen