tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

1e ABZ Rally Experience maakt verwachtingen helemaal waar!

ABZ, onderdeel van Solera, biedt diensten aan die de efficiency van o.a. automotive bedrijfsprocessen helpt vergroten. Maar op 28 maart even niet. Op kasteel de Schaffelaar te Barneveld vond de start plaats van de 1ste ABZ Rally Experience. En wat een start! Geen toertochtje met puzzels, spelletjes of dat soort zaken maar een èchte, door Classic Events perfect neergezette, rally. Een rally die voor beginners van deze fantastische sport een geweldige opstap vormt om dit eens vaker te doen en voor de meer ervaren equipes meer dan genoeg valstrikken in petto had.Kortom: bij zo'n rally in je eigen achtertuin kan Team SuiteWheels niet wegblijven. De blauwe Frogeye en de rood/zwarte Fiat stonden schoongepoetst ter beschikking aan Christa Dreef en Ernest Loor van JUSTUS advocaten en Erica Janssen van Ponton bedrijfstrainingen & coaching. Kortom een heuse dames-equipe en SuiteWheels David Meiboom, na de Winter Trial voor de 2e keer als navigator.

 

ABZ Rally Experience 28 maart 2010-0412_Sepia

 

 

sponsorbalk2_groen

Vooraf (erg slim en handig) was het nodige informatiemateriaal toegestuurd met opgenomen de navigatietechnieken die wellicht gebruikt zouden worden. Mmmmmmmmmm......bolletje-pijltje, fotoroute niet al te moeilijk. Punten-kortste-route, pijlen-kortste-route, punten-vrije-route, ingetekende lijn, ze maken daar echt werk van bij ABZ. Visgraat, tijdcontrole....... Wat? Een visgraat? Zal mij benieuwen of die er echt bij zit. Nou niet bepaald het meest eenvoudige dat je kunt bedenken bij een rally!

Het is al een paar dagen twijfelachtig weer: donkere wolken, buien en weinig zon als we via de veluwezoom richting Barneveld afrijden. Misschien wel een goed idee om Christa en Ernest even te laten wennen aan het rijden in een auto zonder rem- of stuurbekrachtiging, ABS, parking-distance-control maar wel met lekker wat speling in de stuurkolom, een extra lange remweg en een ouderwets vet motorgeluid. Ernest en ik hebben besloten om lekker open te rijden vandaag. Wat er ook gebeurt. Kan ook niet anders want de mini ruitenwissertjes van de Frogeye gaan wel heel tergend langzaam....

sponsorbalk1_groen

Kasteel de Schaffelaar is vandaag het vertrekpunt van ruim 100 voertuigen. Niet alleen zeer fraaie classic cars maar ook de nodige nieuwe super bolides stonden daar klaar naast o.a. een fraaie blauw/witte VW-bus. Vanwege het grote aantal deelnemers werden 2 groepen samengesteld. Even deelnemers en oneven. Jammer voor Christa en Erica die graag achter ons aan waren gereden maar het nu echt zelf moeten gaan doen.

De deelnemers die binnen komen storten zich en-masse op het route boek. Ziet er professioneel uit. Zal ons benieuwen. Al gauw is het kasteel één grote boiler-room met alleen maar verhitte gezichten van deelnemers die ernstig voorovergebogen het routeboek doornemen.Met startnummer 47 gaan we op pad met het eerste traject van maar liefst 12 stuks die allemaal een tijdsbegrenzing kennen. Met een simpel bolletje-pijltje komen we even buiten Barneveld bij de start van traject 2 aan. Punten vrije route waar controlebordjes in een straal van 30 meter zijn geplaatst. Hier gaat het al bij veel equipes gelijk mis. Waar sta je nu precies op de kaart? Linksaf is deels verboden in te rijden, rechtsaf is feitelijk weer terug richting Barneveld. Auto's rijden af en aan, keren weer, rijden in tegengestelde richting. Altijd leuk om te zien. En dat alles gebeurt na 10 minuten rijden. Gelukkig heb ik daags voor de rally een kompas in de auto gemonteerd. Jammer dat het magnetisch veld van de Frogeye dit kompas onbruikbaar maakt. Grrrrrrr......en dan te bedenken dat in de Fiat een perfect werkend kompas zit. Fijn dat Erica als navigator dat de hele dag kan gebruiken. We gaan lekker linksaf en vergeten in alle consternatie gelijk maar het eerste controlebordje. we beloven elkaar scherp te blijven en Ernest geeft vol gas richting De Peer.

 

IMG_8019

Van De Peer naar Hoonhorst gaat traject 3 van ruim 20 kilometer. Pijlen kortste route. Even snel intekenen, tijdens het rijden afstanden goed meten en klaar is Kees. Het volgende traject gaat naar restaurant de Zwarte Boer in Leuvenum. Ingetekende lijn. Van tevoren alles gemeten, moet goed gaan. Oeps, al snel een doodlopende weg waardoor we een beginnersfout maken. In plaats van de route zo dicht mogelijk bij de ingetekende lijn op te pakken, gaan we er maar vanuit dat de kaart niet precies genoeg is. Foutje dus. Kost ons  2 controles. De rest van de route is goed te doen. In Leuvenum werken we de koffie en appeltaart vlot naar binnen om snel weer te vertrekken. We hebben de nodige tijd verloren. De omgeving is prachtig en we rijden er lekker op los. Via Elspeet, Vierhouten (lunch), Garderen, Zwartebroek,en Stoutenbrug werken we de diverse trajecten af om bij traject 10, jawel, de visgraat te krijgen met een respectabele afstand van 23,76 kilometer. Tja, wat moet je van een visgraat zeggen anders dan dat consequent zijn en zorgvuldig rijden wordt beloond. Zo gezegd en zo gedaan. We komen al rijdende keurig in Achterveld aan en zien het eerste controlebordje om vervolgens na een kilometerslang traject er achter te komen dat we goed fout zitten. Gewoon even over doen. We besluiten bij het laatste punt dat zeker goed is opnieuw te rijden om er weer achter te komen dat ook dit niet goed is. We weten in ieder geval waar het traject eindigt. We improviseren er lekker op los en warempel we komen zo nog de diverse controles tegen.

Het begint fors  te waaien en het wordt al wat donker, We genieten van de 2 controleurs die beweren ons in de verte al te hebben horen aankomen. Het lekkere gereutel van de Frogeye voert over de Glind en omgeving! We krijgen zin in een borrel. Maar eerst nog een echte regelmatigheidstraject rijden. Met een gemiddelde snelheid van 24,9 mijl per uur worden we geacht de route af te leggen. Ook nu zit even tegen. Een van de hendeltjes van onze tripmaster laat los en kunnen we niet meer gebruiken. De ander hebben we nodig bij het ijken van de afstand zodat we niet meer precies weten of we op tijd rijden. Ach, wat geeft het ook. We hebben er een lekkere dag op zitten . De route liep door een fraai stukje van ons land waar we gelukkig weinig drempels zijn tegengekomen. Tussenstops in prima locaties, helemaal super. En vooral een goed uitgezette rally waarin je je als team even helemaal in kon uitleven.

We borrelen en praten gezellig na in kasteel de Schaffelaar en complimenteren gastheer Peter van den Heuvel van ABZ met deze geweldige rally. De 1ste ABZ Rally Experience zit er op en is een groot succes. We zijn benieuwd naar de 2e Experience volgend jaar!

 

ABZ Rally Experience 28 maart 2010-0623

 

 

sponsorbalk2_groen