tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Koude start in Omloop van het Oosten

Een echte winterrally voor winterharde rally- en rittenrijders die niet willen wachten totdat ánderen zeggen dat het seizoen weer begonnen is. Een nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe evenementen. Voor klassiekers en cabrio's. Gaat u ook de uitdaging aan?

Waarom moet ons trouwe vervoermiddel in de winter toch altijd binnen staan? Auto’s zijn toch bedoeld om mee te rijden? De Omloop van het Oosten is een nieuwe rally uitgezet door ervaren kaartlezers en georganiseerd door autosporters die voor een professionele aanpak kiezen. Kwaliteit gegarandeerd. In het “witte seizoen” nog wel. 

Lekker aan het eind van de feestdagenperiode een dagje auto-sportief op pad met uw (klassieke) vervoer, de vriend op vier wielen. De dagen worden alweer een beetje langer (al blijft het snel donker) en het winterseizoen is bij uitstek geschikt om een leuke balans aan te brengen tussen rijden en kaartlezen.  

Aldus de organisatie van de "Omloop van het Oosten" en we kunnen het er alleen maar mee eens zijn!

De FIAT 124 de dag er voor opgehaald bij de Classic Car Company. De oliepomp was dan toch eindelijk eens afgebroken en de motor kende een aantal gebreken. repareren of een nieuwe motor? Maurice Visser wist een spiksplinternieuwe op de kop te tikken. Super, dus! Alleen moet ie wel netjes worden ingereden. Vooruit maar. Nog even niks scheuren tijdens de Omloop maar netjes rustig optrekken........

Na weken van vorst, sneeuw en ijzel was het jammer dat de dooi zijn intrede deed. IJs lag er vooral bij de start! Guest-driver van vandaag Jeroen de Geus van JOUW reclamemakers.

 

sponsorbalk2_groen

 

 

DSC_3989

Zaterdagochtend 8 januari was het zover. Team SuiteWheels stond aan de start van de eerste Omloop van het Oosten. Bij recreatieplas Bussloo hadden zich bijna 100 bolides verzameld. Tegen 08.30 uur parkeerden navigator David Meiboom en driver Jeroen de Geus de Fiat 124 Sport op het glibberige parkeerterrein. Vol verwachting en goede hoop over wat deze dag zou brengen.

 

sponsorbalk1_groen

 

 

Binnen was het uiteraard weer een drukte van belang. Oude (rally)vrienden zagen elkaar weer terug en niet veel later werden mooie ervaringen uitgewisseld. David had inmiddels onze schilden opgehaald en na een lekkere bak koffie gingen we snel op weg naar de auto om de laatste voorbereidingen af te ronden. Het routeboek werd pas 10 minuten voor de start uitgereikt. Dat was dus even hard werken voor met name de navigator.
De dag begon met een leuke proef. Voor mij een mooie gelegenheid de auto (met splinternieuwe motor) lekker te ‘proeven’. Helaas vertrokken we met een paar strafpunten, maar dat mocht de pret niet drukken. Met een brede glimlach keken we elkaar aan, nu ging het pas echt beginnen! Met startnummer 58 reden pal voor ons Sander Drijber van Drijber en partners met zijn broer Maarten. Notabe 7e geworden bij de ABC-Rally. Kortom laten we eens kijken of we bij de heren in de buurt kunnen komen.

 

DSC_4120

De eerste route was gelijk een pittige. Verschillende punten moesten via de kortste weg aan elkaar gereden worden. Via de in de kaart ingetekende pijlen. David had een mooie route geconstrueerd en was erg scherp als het ging om de trucjes die de route-uitzetters voor ons in petto hadden. Bij vliegveld Teuge werd het even lastig, maar dankzij het kompas kwamen we ook daar goed uit (tenminste dat dachten wij toen). Via Vaassen en heel veel bordjes, die op voor mij volledig onlogische plaatsen stonden (thanks David), reden via een prachtig stukje IJsseldelta naar TC2. Ruim op tijd en dus konden we mooi de strategie voor de regularity doornemen.
David had een handig lijstje gemaakt zodat we goed de gemiddelde snelheid van 44,8 kilomter p/u konden checken.
Wat mij betreft was de regularity een van de mooiste en leukste onderdelen van de dag. Onder leiding van David reden we een keurige proef. Slechts enkele seconden zaten we naast de ideale tijd. De rest van de route leek een formaliteit. Zo soepel ging het. Op naar de lunch in Bussloo. Waar we van de gebroeders Drijber hoorden dat die laatste letter zo vlak voor TC3 toch wel uitgekookt was. Welke letter...?

sponsorbalk2_groen

Het middagdeel van de dag begon ook weer met een proef. Deze was wederom erg leuk. David had mij op het hart gedrukt nu echt gas te geven. De onverharde blubberbocht in combinatie met de achterwiel aangedreven auto zorgen bij mij voor de nodige voorpret. En die kwam helemaal uit. Wat een heerlijke auto! Binnen de ideale tijd stopten we de auto met de wielen voor en achter de lijn (a cheval). Het beloofde een mooie middag te worden. Top 10 zou haalbaar moeten zijn. Toch?

Via grensbenadering moesten we de derde etappe afleggen. Het begin was lastig, maar ook hier hadden we al snel het goede gevoel gevonden. De route was mooi en spannend en niet in de minste plaats om de soms toch wel heel drassige onverharde paden. De tijdcontrole werd ruim op tijd gehaald en we konden ons opmaken voor het laatste traject. Door wat zoekwerk in het begin van deze laatste etappe moesten we op het einde toch nog even opschieten. Dus daar waar het kon mochten we even over de 4.000 toeren. Lekker! Ook deze laatste uitdaging werd binnen de tijd gehaald.

Zeer tevreden en voldaan gingen we richting de bar van restaurant Hofstede De Middelburg. Dat biertje hadden we wel verdiend. De resultaten van de ochtend waren inmiddels ook binnen. Na twee onderdelen stonden we op de 39ste plaats. En dat was natuurlijk wel een kleine domper. De evaluatie met verschillende teams leerde ons dat wij toch nog net een beetje ervaring missen. Is dat erg? Wat ons betreft niet. Het was een super dag, een mooie rally en wat dat betreft kijken wij al weer uit naar de volgende editie. Oost Nederland heeft er een mooie rally bij! De uiteindelijke 36ste plaats betekent maar één ding. Dit moeten we vaker doen!