tweets

Austin Healey Sprite

Afbeelding5

Met de introductie van de Sprite in 1958 begon het tijdperk van goedkope sportwagens. De unieke vormgeving met de opmerkelijk geplaatste koplampen gaf de Sprite al snel de bijnaam Frogeye (Kikkeroog). De kleine Austin Healey gaf destijds veel plezier tegen lage onderhoudskosten. Tevens legde de auto de basis voor een volgende serie sportwagens die het als MG Midget zelfs tot 1979 zou volhouden. Dit alles tot genoegen van velen. Lees meer op de site van de AHOCN!

109_0964

Fiat 124 Sport Spider

M4

De Fiat 124 Sport Spider, één van Fiat's spraakmakende auto's, werd ontworpen door Pininfarina. In de bijna 20 jaar van productie kende de Sport Spider vele ontwikkelingen en gedaanteverwisselingen. De eerste introductie was in 1966 in de dagen van de Swingin' Sixties. Je met een Italiaanse auto vertonen was "hot"! Meer weten? Kijk op de site van het Fiat 124 sport spider register.

IMG_6421

Fiat 124 Rally Sport 

Met zijn opvallende rood/zwarte verschijning valt de Fiat weer nèt even anders op dan de blauwe Frogeye. Het komt waarschijnlijk door de uitvoering van de auto die overeenkomt met de Fiat van Pinto/Bernacchnni uit de 70-jaren. De topdagen van het Fiat Rally-team.De Fiat heeft een 2-liter vermogen en is maar iets groter dan zijn blauwe broertje. Bij slecht weer, zwaardere omstandigheden of wanneer de tijd echt telt, dan halen we graag onze Italian Stallion van stal.

DSC_4002

 

 

...en zo wordt er nog mee gereden tijdens historische rally's.

                                                                              

B C HD sponsors_opgrijs

                                                                                  

Van de FIAT 124 Abarth zijn vele varianten op de weg te vinden.

In 2007 werden we de trotse bezitter van de Fiat. Hoe zag ie er toen eigenlijk uit?

 

 

sponsorbalk2_zwart

De afgelopen jaren is de Fiat steeds meer aangepast aan het rally rijden. Vooral na de Winter Trial 2008 bleek dat er een aantal zaken niet voldeden. Het electrisch circuit werd geheel vervangen, het luchtfilter en tal van andere zaken.

oliepomp

 

 

sponsorbalk2_zwart

 

 

Eind 2010 viel tijdens de Euregio Rally de oliedruk continue weg. Het probleem? Een afgebroken oliepomp! De motor moest er toch uit om dit onderdeel te vervangen zodat Maurice Visser van de Classic Car Company ook een kritische blik kon werpen op de motor. En daar heb je het al. De motor had zijn langste tijd gehad. Reviseren of toch een nieuwe? Aangezien er het nodige was aangepast aan de motor zou reviseren een lange tijdrovende en vooral kostbare grap zijn. In Friesland werd een compleet nieuwe Fiat motor gevonden. Perfect in de olie geconserveerd in een origineel Fiat krat. Maurice kon verder aan het werk......

 

 

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Zoek de verschillen...........

Onder de motorkap is het nodige gebeurd. Voor de verschillen: kijk maar eens goed naar beide foto's.

100_1007De motorkap anno 2007
20070421_IMG_0065...nog steeds 2007
motor 1En zo ziet e.e.a. eruit in 2011!
motor 2...grondig onderhanden genomen door de Classic Car Company

 

 

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs