tweets

Rally Kalender 2012

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091
  • 2e Omloop van het Oosten
  • 12e Winter Trial
  • 3e ABZ Rally
  • GO Rally
  • Rally Autoclub Gorssel 
  • Gelderland Rit
  • IJsselland Rally
  • Tour Ecosse XV
  • Rally AC De Ellerijders
  • 6 uren van Breda
  • Oosterschelde Rit
  • Omloop van Bergh

Sponsors 

Team SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
koningskind - 700
IMG_4332 2
Afbeelding7
DSC_4083

Contactgegevens

Team SuiteWheels

A: David Meiboom

    Asselsestraat 316

    7312 DE Apeldoorn

 

M: +31(0)6 12 55 22 60

 

E: info@suitewheels.nl

Afbeelding2

Team SuiteWheels scoort bij GO Rally

De GO Rally wordt georganiseerd door: jawel daar heb je ze weer, de mannen van Classic Events. Zijn er nou zo weinig organisatoren van dit leuke spelletje of weten ze er altijd een prachtig evenement van te maken? Wij houden het op 't laatste. Met sponsors als Promohouse, BMW Dusseldorp, Manuel Graphics (we missen nog altijd de Groene Kermit van oud-eigenaar Wim Manuel) en Hotel Oranjeoord werd een strakke rally uitgezet. Met wie kan je je beter met al die ondernemers meten dan met de Rupert Murdoch van Apeldoorn zelf? Jawel, Peter Eemsing van glossy's als Eigen, De Zakencourant en noem maar op heeft de smaak te pakken gekregen na de ABZ Rally. Met een baard van minimaal 4 dagen deze keer, in plaats van de gebruikelijke 2 dagen, kroop ie achter het stuur om al snel zijn commentaar te leveren op de motorprestatie van de FIAT. Iets van "het kon wel eens aan de vooronsteker liggen" of iets dergelijks. Gaat ons van Team Suitewheels altijd het ene oor in en het andere uit. Wij weten tenslotte waar onze rood/zwarte schicht toe in staat is.

a10
a4
a5

 

 

sponsorbalk2_zwart

Zo'n 60 deelnemers meldden zich bij de start. De oudjes vormden de Klassiekers en de moderne, meestal fraaie BMW bolides, de Sport categorie. Wij met startnummer 28 dus zo'n beetje de middenmoot. Startnummer 29 werd gevormd door een van onze gewaardeerde sponsoren Leo Kok van de Notarissen van Naam, oude rot in het vak dus oppassen!, en Dick van Hof in een BMW Z8. De broers Rietbergen in hun Alvis Speed. Ach, die Alvis hadden we bij de IJsselland Rally vorig jaar keurig achter ons gelaten.... Buurvrouw Karin Dekker mocht de Jeep Wrangler van Hans lenen en reed met Marije Verhoef namens Gastouderland Kid-it. Er reed nog een fraaie Mini mee, die volledig bestickerd is met iets als "Anoniemus, het nieuwe netwerken". Paul Mol, van Sandmann Optiek, kocht onlangs een Porsche 911 Targa die de avond voor de rally nog in elkaar gezet moest worden. Oud Winter Trial rijder Leobert Tenkink verscheen met zijn Triumph Stag V8 en oud-collega's, Audey Cornelissen en Tonie Welmers van Friesland Bank, in een Donkervoort D8. Allemaal erg mooi dus. Hoe wij e.e.a. hebben onthouden? De organisatoren van de GO Rally hadden een keurig boekwerkje gemaakt van alle deelnemers, hun auto's en de nodige contactinfo. Klasse dus!

a9

 

 

_MG_2584_web
CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Wij vermoeden dat veel deelnemers de rally iets aan de moeilijke kant hebben gevonden. Maar dat geeft niet. Alle begin is moeilijk. Kwestie van wat vaker met de bolide aan dit soort evenementen meedoen! Opvallend was het aantal deelnemers dat voor de start, tijdens de lunch en andere stops druk over de kaarten zaten gebogen. Wij deden vrolijk mee aan dat tijdverdrijf. Via Bol-Pijl werd telkens naar de start van een nieuw traject gereden. Niks aan de hand dus. De trajecten zelf waren inderdaad pittig te noemen. Uitdagend en leuk. Gewoon zoals het bedoelt is. Geen rare fratsen maar strak je route uitzetten en goed de kaart en de omgeving blijven volgen.
Lastig was dat bij veel situaties zo op het oog niet duidelijk was wat de kortste of een-na-kortste route was. Goed kijken, meten en zo nu en dan de alternatieve route ook aanrijden. Het eerste traject van Assel naar Leuvenum, Hotel het Roode Koper. Pijlen-kortste route. Wat hielp was dat enkel de gele en rode wegen aangedaan mochten worden. Wat niet hielp was dat voor het oog correcte weggetjes toch meer wit gekleurd waren dan geel. Of geel met wit, of zoiets. Daarnaast is de regel nog altijd: nooit achter andere deelnemers aanrijden. Maar ja wel zo verleidelijk als je het zelf ook niet helemaal weet. Omgeving Garderen vormde zo'n fraai schouwspel. Dat zandpad waar de weg in overging was toch uiteindelijk niet de route volgens de kaart. Maar al rijdende reed het wel lekker door. En die driehoek die je moest rijden om de controle aan te doen stond toch echt op de kaart alleen 100 meter verderop. Bij Kleine en Grote Kolonie (waar liggen die 2 plaatsjes?) was het echt opletten. Niet makkelijk om de juiste route te vinden en je niet te laten afleiden door andere deelnemers die echt van alle kanten kwamen.


 

a12
a2
_MG_2763_web
_MG_2778_web

 

 

B C HD sponsors_opgrijs

Tijdens de lunch bij het Roode Koper, altijd sfeervol, de middagtrajecten nagelopen en nagelopen en weer eens nagelopen. De ingetekende lijn mag geen probleem zijn als je tenminste bij vertrek dat kleine bochtje linksom het bos in nam en niet vrolijk op de weg naar Staverden bleef rijden. Menig team kon na de nodige kilometers gereden te hebben weer terugrijden. Bij Zuuk aangekomen werd het traject vervolgd met 32 kilometer "punten-een-na-kortste route" met daarnaast een regelmatigheidstest. Het te rijden traject moest met een gemiddelde snelheid van 42 kilometer per uur gereden worden. Naast navigeren dus vooral de snelheid en afstand doorlopend blijven controleren. Peter had in zijn enthousiasme het soms wel moeilijk om links en rechts uit elkaar te houden. Instructies gingen dus gepaard met veel drukke armgebaren om de juiste richting aan te houden. Het regelmatigheidsdeel ging ons best wel goed af. Dezelfde straftijd als dat andere team, Rietbergen & Co, bleek achteraf. Best wel goed want de knopjes van de nieuwe tripmaster zitten zo dicht bij elkaar dat vrolijk, maar per ongeluk, de tellers op nul werden gezet. Erg onhandig bij een regularity. Het traject zelf kende maar liefst 6 situaties waar we niet zeker waren of we wel goed reden. Bij punten-een-na-kortste-route is dat wel gevaarlijk. Benader je het te passeren punt van de verkeerde kant dan is automatisch de rest van je uitgezette traject fout. We dachten dat we goed zaten. Behalve aan het einde bij Terwolde. Om geen onnodig tijdsverlies op te lopen hebben we het laatste stukje weg niet van de andere kant gereden. Hadden we misschien beter wel moeten doen. Maar de tijd was krap, de route lang en lastig.

a8
a13
sponsorbalk2_zwart

Het laatste traject was toepasselijk "in de mix" genoemd. Pijlen-kortste route, punten-langste route, punt-pijl-een-na-kortste route en noem maar op. Dit traject brak veel deelnemers op. De tijd was niet realistisch gesteld. Dit halen was geen optie. Gewoon goed proberen op tempo foutloos te rijden. Een beetje als golfen dus: niet gelijk de vlag aanvallen als je kunt weten dat er diverse bunkers, waterhindernissen en meer van dat soort barrieres omheen liggen. Maar goed, ook wij kregen het wel benauwd. De tijd tikte door. Peter voerde de snelheid fors op en zag toch nog kans om ondertussen de nodige controle te spotten. De laatste 500 meter van het traject bij Ugchelen bevatte nog de laatste controle die je makkelijk had kunnen missen.

a3
CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Good old Bart Rietbergen kwam ons stralend van oor-tot-oor tegemoet bij de Finish bij Hotel Oranjeoord. Hoeveel controles wij genoteerd hadden vandaag. Na lang wikken en wegen zou hij er eentje meer hebben. Bij de prijsuitreiking bleek dat inderdaad het geval. De 2e plaats met 2 gemiste controles en 37 strafseconden bij de regularity: Team SuiteWheels met Peter Eemsing en David Meiboom. Met 1 gemiste controle en 37 seconden inderdaad: de broertjes Rietbergen. Grrrrr....... Maar ach, het afleggen met zo'n klein verschil tegen de Godfather van Neerlands rally rijden, de Grand Wizard van het navigeren, de Lord of.... Nou ja, je snapt het wel. Het was zo'n beetje de wraak na onze 1e plaats tijdens de IJsselland Rally van vorig jaar waar de Alvis van Bart nipt 2e werd. Jammer dat we het bij de volgende IJsselland Rally niet kunnen uitvechten. Dan rijden wij van Team SuiteWheels door de mighty highlands 'o Scotland in zo'n lekkere Austin Healey 300 MK III uit 1965 tijdens de Tour Ecosse.

Maar dat is allemaal later, eerst was het genieten van al dat lekkers dat de mensen van Hotel Oranjeoord ons voorschotelden.

a7
a1

Noot:


De foto's zijn gemaakt door Joke de Wolde en die vind je op: foto's GO Rally 2011

Voor de uitslag van de rally klik je even op: GO Rally 2011