tweets

Rally Kalender 2012

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091
  • 2e Omloop van het Oosten
  • 12e Winter Trial
  • 3e ABZ Rally
  • GO Rally
  • Rally Autoclub Gorssel 
  • Gelderland Rit
  • IJsselland Rally
  • Tour Ecosse XV
  • Rally AC De Ellerijders
  • 6 uren van Breda
  • Oosterschelde Rit
  • Omloop van Bergh

Sponsors 

Team SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
koningskind - 700
IMG_4332 2
Afbeelding7
DSC_4083

Contactgegevens

Team SuiteWheels

A: David Meiboom

    Asselsestraat 316

    7312 DE Apeldoorn

 

M: +31(0)6 12 55 22 60

 

E: info@suitewheels.nl

Afbeelding2

Snel, sneller, snelst met de Classic Euregio Rally

De Classic Euregio Rally is in 2007 ontstaan om mensen met klassieke auto's de mogelijkheid te bieden met hun auto te rijden voor duizenden mensen. Hiervoor werd een samenwerking aangegaan met de organisatie van de Conrad Euregio Rally (moderne rallysport) die elk jaar in het eerste weekend van november wordt verreden. Kortom een aantal tests voor publiek waar je even vlot kan doortrekken. Het leek ons een goed idee om dat te doen met Maurice Visser. Maurice is eigenaar van de Classic Car Company en erkend bedwinger van circuits als Nürburgring, Zolder, Spa etc. Zijn we bij sommige rally's ietsje te laat bij TC's, deze keer ging dat compleet anders. 

De afgelopen jaren heeft de Classic Euregio Rally zijn sporen verdient in de historische rally wereld door het unieke concept van enerzijds een kaartlees rit door het Twentse landschap en anderzijds de regelmatigheids trajecten op de klassementsproeven van de Conrad Euregio Rally.

In 2011 werd het tijd voor een verandering, het concept bleef nog hetzelfde maar is uitgebreid met andere testen in de kaartleesroute.

Aan de start zo'n 50 auto's met een groot aantal die-hards. Altijd leuk om bekende jacks, truien, bestickering en mensen te treffen.

                                                                                  

                                                                                    

Een aantal auto's die meededen

                                                                                      

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

                                                                                           

De ochtend bestond uit 2 regelmatigheidstesten in de buurt van Bentelo en Zeldam. Regelmatigheidstesten? Waar heb ik mijn tabellen boek? Interessant psychologisch fenomeen. Nou beschikken wij van Team SuiteWheels over een uitgebreide collectie kilometertabellenboeken, stopwatches en nog wat van dat spul. Daarnaast hebben vrijwel alle rally's wel een snelheidstabel opgenomen in het routeboek. De Classic Euregio Rally echter niet. Hebben wij onze auto doorgaans goed gevuld met hulpmiddelen (zeg maar goed gevuld banketbakkersspeculaas), deze keer niet. Aha, dat wordt dus intuitief rijden vandaag. Geen probleem. Maurice blijkt over een feilloos snelheidsgevoel te beschikken. Waarbij ik denk dat we toch echt te hard rijden maant hij mij tot rust. Die snelheid is toch echt nodig om al dat afremmen bij de bochten te compenseren. Ach, het is fraai herftsweer. Het parcours aantrekkelijk. We scheuren dus gemoedelijk over de landweggetjes van Twenteland. De straftijd zien we bij de lunch wel.

Hieronder een filmpje genomen tijdens een van de tests. Op circa 6 minuten enkele beelden van onze rood/zwarte FIAT 124.

                                                                                             

                                                                                     

                                                                                      

sponsorbalk2_zwart

Na de tests ouderwets de "ingetekende lijn met barricaden" rijden. Gaat als vanouds. Vooral als ik er tijdig achterkom dat we de kaart van rechts naar links moeten rijden in plaats van andersom (wat rijden er een hoop verkeerd!). Vervolgens "punten kortste route". Gaat ook helemaal goed. Op een aantal trajecten komen we motorcrossers en paardrijders tegen die blijkbaar ook hun eigen wedstrijd hebben vandaag. Ach, het zijn allemaal paardenkrachten, we zijn gezellig onder elkaar. Elkaar respecteren en dan komt het allemaal goed. Na de nodige uren rijden komen we bij het circuit van de Conrad Euregio Rally aan. Even een broodje naar binnen werken en genieten van die moderne rally auto's die op het afgesloten industrieterein hun kunsten vertonen aan het publiek. En er staat wat publiek hoor. Blij dat Maurice achter het stuur zit. Het parcours is rijkelijk voorzien van chicanes (is dat echt beton?) een mij te krap uitgesneden u-bocht (is dat ook beton?) en nog wat van die markante zaken om een circuit voor het publiek tenminste leuk te houden. Van vorig jaar had ik overgehouden dat het zo snel gaat dat je het routeboek toch niet kunt volgen. Nou was deze keer een kleine blik in het boek wel zo zinvol geweest. Dan had ik bijvoorbeeld geweten dat we bij de splitsing 2x rechtsaf hadden gemoeten om het gehele circuit te berijden en niet 3x zoals op het bord stond. Groot was de verbazing van de controleur bij de TC toen die ontdekte dat we al 2 stempels hadden. In plaats van discreet mijn mond te houden. Loeide ik er weer eens spontaan volmondig uit: "....dan zet je er toch gewoon nog een stempel bij?". Geen idee hoeveel straftijd we daar mee hebben opgelopen. Het zal de adrenaline wel zijn geweest....
Het publiek genoot tenminste en stond op de banken. Hier reed geen team dat rustig de voorgeschreven snelheid volgde maar gewoon lekker plankgas ging. Statistisch is mijn levensverwachting overigens met 3,6954 jaar afgenomen. Maar wat geeft het. Zo'n kans krijg je toch zelden?

                                                                                     

                                                                                         

Scheuren met publiek: leuker bestaat niet

                                                                                                          

B C HD sponsors_opgrijs

We vervolgen de middag op een afgelegen vliegveld. Er begint mist op te trekken, sfeervol te schemeren, kregen we al zin in bokbier en haardvuur, de test met "pace-notes" moet gereden worden. Ging goed maar weer ietsje te snel, Maurice. Er was iets met een pion aan de hand maar dat was 5 minuten nadat ik die op de notes tegenkwam. Een "bol-pijlopdracht zonder afstanden" op een ander deel van het vliegveld was voer voor de puristen. Consequent blijven en niet te snel het bochtje nemen, dan gaat het goed. Bij ons wel tenminste. We komen precies bij de finish van de opdracht uit. Vervolgens een traject van ruim 30 kilometer volgens het "T-systeem". Nooit van gehoord en nooit gedaan. kost 4x kritisch doorlezen om de diepere bedoeling van deze techniek te doorgronden. Het vervolgens correct uitzetten van het traject was evenmin niet makkelijk. Voor de liefhebber: het T-systeem is uitgelegd door B. van Delden in het onmisbaar gele rally-standaard "Systemen en Systematiek van het Sportieve Kaartlezen". Natuurlijk een vaste plek in onze boekenkast maar dit onderdeel nooit gelezen.

Bol-Pijl-zonder afstanden en rijden met pace-notes op een verlaten vliegveld

                                                                                         

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Het begon al pikdonker te worden op het land. De maan gaf aan dat het een koude nacht zou worden en het vrolijk knipperende oranje lampje dat de tank nu toch wel heel erg leeg was. "Hij knippert dus er zit nog benzine in de tank", verzekert Maurice mij. Hij doet het dagelijks onderhoud dus zal het wel weten. Ik rijd er echter zo'n 7.000 kilometer mee per jaar en weet inmiddels wel hoeveel er in en uit kan. De "sportieve" rijstijl van Maurice werkt nu even niet mee. En jawel nadat wij een aantal bospaden voorzien van de nodige "Kuilen" vakkundig hebben genomen blijft het lampje nu echt voluit branden. Fijn hoor, zo in the middle of knowhere. En waar zijn al die andere deelnemers met hun reserve jerrycans rijkelijk gevuld met benzine die ze ons zeker willen afstaan? Na een kilometer of 15 komen we in het donker aan bij de finish. Bij het tanken kom ik er achter dat we toch zeker nog ruim 5 kilometer hadden kunnen doorrijden. Vanwaar al dat nerveuze gedoe toch?

Het resultaat na een dag hard werken? Slechts 3 controles gemist! Voorwaar daar kunnen we mee thuis komen. Echter het "niet-geheel-op-tijd" rijden leverde zo'n 1.000 strafpunten op. Even peins ik hoe hoog we zouden zijn geëindigd als we rustig conform de opdracht hadden gereden. In ieder geval geen 39e plaats zoals nu. De gedachte aan het uitzinnige publiek dat ons lekker tekeer zag gaan in plaats van "boodschappendoendvoortsukkelen' maakt dat we er volledig tevreden op terug kijken.
Volgend jaar misschien nog wat kritischer voorbereiden op de rally en dan moet het goed komen.


De 3 regelmatigheidstestst, het rijden voor publiek, de verscheidenheid in navigatie maakte de Classic Euregio Rally 2011 tot een groot succes en zeker één van de leukste rally's die we dit jaar gereden hebben.

DSC_0973

                                                                                  

sponsorbalk2_zwart

Met dank aan:

 

 

logo-bloemendal-fotografieBloemendal Fotografie voor de foto's

                                                                                       

CCC BusClassic Car Company voor de technische ondersteuning