tweets

Rally Kalender 2012

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091
  • 2e Omloop van het Oosten
  • 12e Winter Trial
  • 3e ABZ Rally
  • GO Rally
  • Rally Autoclub Gorssel 
  • Gelderland Rit
  • IJsselland Rally
  • Tour Ecosse XV
  • Rally AC De Ellerijders
  • 6 uren van Breda
  • Oosterschelde Rit
  • Omloop van Bergh

Sponsors 

Team SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
koningskind - 700
IMG_4332 2
Afbeelding7
DSC_4083

Contactgegevens

Team SuiteWheels

A: David Meiboom

    Asselsestraat 316

    7312 DE Apeldoorn

 

M: +31(0)6 12 55 22 60

 

E: info@suitewheels.nl

Afbeelding2

Oeps, we dit it again.............

Classic Cars, rallyrijden en netwerken, het blijft een geweldige combinatie. Met zonovergoten herfstweer werd voor de eerste keer de "Omloop van Berg en Dal" verreden. Een netwerk initiatief van Ros Management Regie, Drijber en Partners Advocaten en Landgoed Holthurnsche Hof. Vorig jaar waren we succesvol bij de IJsselland Rally en het werd weer eens tijd om een rally te rijden. Dus CERTUS pa eigen Lieke Klunder, weer achter het stuur, en David Meiboom, met de neus over de kaart gebogen. Ach, het ging weer als vanouds.

                                                                                  

20111118_160606

                                                                                      

B C HD sponsors_opgrijs

                                                                                           

Hoewel we gewend zijn aan het rijden onder slechte (weers-)omstandigheden heeft een rally met goed weer toch altijd de voorkeur. Vrijdag 18 november was zo'n dag. Frisjes, droog en een stralende (laaghangende) zon. Het rallygebied? Omgeving Berg & Dal! We hebben het dan over het gebied onder Nijmegen. Landelijk, glooiend, smalle weggetjes en rustig, erg rustig. Ideaal rally-gebied dus. Of de deelnemers er op geselecteerd waren weten we niet maar de sfeer was gelijk helemaal goed. Hoewel je elkaar niet kent praat je al snel overal over en niet in de laatste plaats over de te rijden rally. De uitzetter had zich beperkt tot één specifieke navigatietechniek: punten-vrije-route. Oftewel de route is vrij om te rijden maar je dient punten aan te doen op een bepaalde volgorde. In een straal van 50 meter van de punt kan zich een controle voor doen. Het venijn zit dus in het efficiënt rijden van de route om niet al te veel tijd te verliezen en het daadwerkelijk aandoen van de punt op de kaart. En dat laatste wordt nog wel eens vergeten, zeker op de oude stafkaart die gebruikt werd.

                                                                                             

20111118_120256

                                                                                      

sponsorbalk2_zwart

We starten vlot en in de goede richting. Hoewel? Het kompas geeft een andere richting aan. Iets wat we vaker zullen meemaken tijdens deze rally. Achteraf blijken we goed te rijden maar toch even navragen bij de dame van de benzinepomp. Doorgaans zijn deze wel op de hoogte van de topografische ontwikkelingen in hun omgeving. Zo niet deze buitengewoon vriendelijke dame. Linguistisch komen we er met zijn 2-en niet uit. Is zij wel van deze planeet? De provinciale doorgangsweg die 75 meter achter het benzinestation blijkt te lopen schat zij zelf zeker 15 kilometer verder in. Dan maar ons gevoel volgen. De groene parkeerstrook blijkt inderdaad de eerste controle te verbergen. We hebben ons ijkpunt en kunnen verder. Het leuke van het gekozen navigatiesysteem is, omdat de route vrij is, iedereen van alle kanten komt rijden. De route rijden is goed te doen, het vinden van de controlepunten al weer minder. De stafkaarten zijn gedateerd en de situaties tijdens het rijden komen niet altijd overeen met de kaart. Controles worden te vroeg geplaatst om deelnemers te verleiden ze toch op te nemen. De psyche maakt overuren. De controle op de enige zijweg op de kaart blijkt in de praktijk de 2e zijweg te moeten zijn. Helaas staat er op de eerste dus een fake-controle. Het zelfde geldt voor de controle vlak voor een kruispunt. Op de kaart zou deze toch echt iets verder op moeten staan, is inderdaad het geval.

                                                                                     

IMG_0945

                                                                                         

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

De route leent zich prima voor een rally. Weinig verkeer, verlaten gebied maar ook smalle weggetjes met diepe greppels en "driehoekjes" op dijkweggetjes die lastig in één keer te nemen zijn. Lieke moet herhaaldelijk insteken en achteruit rijden om vervolgens goed op te letten niet in de diepe greppels terecht te komen. Het is een fraaie tocht met instinkers zoals de laatste controle die je ook al als eerste had aangedaan. Deze was gewijzigd zodat gemakzuchtige deelnemers deze foutief opnamen. We hebben de indruk dat we lekker en goed gereden hebben. Dat klopt ook. Twee deelnemers zijn als eerste geëindigd zodat de gereden tijd de beslissing brengt. We hebben er net iets langer over gedaan dus gaan als tweede met een fraaie beker naar huis. De afterparty was net zo gezellig als de ontvangst. Lekker toegankelijk publiek dat overduidelijk net zo had genoten als wij. En zo hoort het ook. De initiatiefnemers hebben een goede zet gedaan met deze rally die uitstekend uit de startblokken is gekomen. Op naar de 2e Omloop van Berg en Dal!

IMG_1002De nummers 1 en......

                                                                                         

20111118_165826...en 2!

                                                                                              

B C HD sponsors_opgrijs