tweets

Rally Kalender 2012

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091
  • 2e Omloop van het Oosten
  • 12e Winter Trial
  • 3e ABZ Rally
  • GO Rally
  • Rally Autoclub Gorssel 
  • Gelderland Rit
  • IJsselland Rally
  • Tour Ecosse XV
  • Rally AC De Ellerijders
  • 6 uren van Breda
  • Oosterschelde Rit
  • Omloop van Bergh

Sponsors 

Team SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
koningskind - 700
IMG_4332 2
Afbeelding7
DSC_4083

Contactgegevens

Team SuiteWheels

A: David Meiboom

    Asselsestraat 316

    7312 DE Apeldoorn

 

M: +31(0)6 12 55 22 60

 

E: info@suitewheels.nl

Afbeelding2

Dag 1: van Maastricht naar Ettlingen 

images

De eerste dag van 6 lange rally-dagen. Doorgaans is dit een opwarm-dag. Niet te moeilijk, niet te makkelijk. De volgende dagen zijn meer bepalend. Sneeuwkettingen te laat omdoen levert irritaties op. Foutje tijdens het navigeren levert tijddruk op bij vooral de driver. Regularitys waar het lastig navigeren is maakt het tijdrijden moeilijk. Technisch mankement en wachten op de service-crew, je ligt eruit. Er zijn zoveel zaken die bepalen of je nog meedoet in het klassement of niet.

                                                                                                                

sponsorbalk2_zwart

                                                                                                                            

De eerste dag van de Winter Trial zit erop! In alle vroegte om 8.27 uur vertrokken we uit Maastricht om 10 uur later in Ettlingen aan te komen.We hebben inmiddels een goede 450 kilometer erop zitten van de 2.500. En wat vonden we van de dag? De eerste dag staat vooral in het teken van het "erin komen". Genoeg te doen maar de scherpe kantjes ontbreken. De eerste dag maakt nog niet echt het verschil. Door lawinegevaar werd de laatste regularity geschrapt. Er bleven er nog 5 over. Van de 2 testen is degene die plaats zou vinden op het Trainings Centrum van de "Deutsche Verkehrswacht" ook geschrapt. Bleef de test bij het Casino in Valkenburg over. We scheurden keurig binnen de minuut over het parcours. Een van de deelnemers deed er ruim een halve minuut langer over en de beste was 6 seconden sneller. Hoewel ik normaal gesproken me altijd even moet orientëren en dus rustig de eerste 10 minuten fout rijdt, was dit vandaag niet aan de orde. De TC 1.1 (Tijdcontrole 1 van Leg 1) werd keurig op tijd aangedaan en de start van de eerste Bemande Regularity (RSM 1.1) was goed te vinden. Maar waar is mijn nieuwe stopwatch? Geheel tegen de verwachtingen in dus complete stress in de kleine cabine van de Porsche. Desondanks de regularity fatsoenlijk verreden. 30 seconden viel al met al nog wel mee als je bedenkt dat je al rijdende en navigerend dsn maar op een horloge de gemiddelde snelheid bij gaat houden. RSM 1.2 lag alweer ruim 150 kilometer van Maastricht af in de Eiffel in de omgeving van Gerolstein/Birresborn. De stopwatch inmiddels gevonden. Opluchting en de regularity rijden in 3 seconden verschil. Kijk dat is lekker. Hetzelfde geldt voor RSL 1.3 oftewel de 3e regularity van de 1e Leg maar dan niet met marshalls die je laten starten maar de ingebouwde gps logger. Deze volgt je route en bepaalt op controlepunten je gemiddelde snelheid. Ook dit ging prima. De lunch was op zijn Duits met iets van vlees in bruine jus met rijst. Het is toch weer even wennen om 5 uur in een toch wel kleine auto te zitten die alle kanten opgaat. Het evenwichtsgevoel krijgt een behoorlijke opdoffer. Maar de halve liter Cola doet wonderen. Op voor de volgende 230 kilometer. RSL 1.4 gaat ons ook prima af. Om de 200 meter even de stopwatch stilzetten en Mick geeft iets meer gas of vertraagt juist. Kilometers rijden we exact op tijd. Een verplichte passeer controle (PC) in Langweiler is even zoeken maar levert geen echte problemen op. Voordeel van het starten als een van de eersten is dat je relatief rustig en alleen kan rijden. De laatste regularity RSM 1.5 gaat door het Pfalzerwald en heeft een lengte van ruim 16 kilometer waarbij de snelheid op 3 stukken van het traject anders is. Tijdig zetten we de meters op 0 en ook hier hebben we sterk het idee dat we het goed ervan af brengen. De omleiding die de organisatie heeft aangebracht leidt tot verwarring en ik vraag me af of we het laatste traject wel correct hebben gereden. Neemt niet weg dat we ruim binnen de tijd binnen komen. De eerste dag is een opwarmer, maar 10 uur straf doorrijden met de nodige regularitys is toch behoorlijk vermoeiend. Morgen starten wij later en heen weer een goede 400 kilometer voor de boeg met 2 testen en jawel 6 regularitys. Morgen gaat het echt beginnen. De verwachting is mist en kou.

We eindigen de dag als 13e en zijn dik tevreden. Vooral omdat de top 15 dichtbij elkaar ligt. En laten we eerlijk zijn: dit hadden we nooit verwacht als gelegenheidsteam.

20120129_082354

                                                                                                                  

B C HD sponsors_opgrijs

                                                                                                        

Leuk hoor: Regularitys, Testen en op tijd rijden maar wat houdt dat nu allemaal precies in? In principe rijd je elke dag diverse etappes van A naar B waarbij de organisatie alleen maar wegaanduidingen heeft gegeven. Bijvoorbeeld: na 13.3 kilometer op de gele weg bereik je Neumasch en ga je richting S/SW. Deze weg kan je vinden in de voorgeschreven Atlas op pagina 163 segment H6. Simpel, hè? Tijdens deze etappes vinden geheime controles plaats zodat je niet via snelwegen punt B kan bereiken. Daarnaast zijn er door de dag Tijdcontroles waar je eigen voorgeschreven tijd moet uitklokken. Na een Tijdcontrole (TC) start je vaak een Regularity. Een Regularity is een route die je veelal zelf moet uitzetten op een stuk kaart die je door de dag heen ontvangt. Je moet de route dus meestal tijdens het rijden van een etappe uitztette. Om het nog wat lastiger te maken rijd je de Regularitys op een gemiddelde snelheid van stel 48 km p/u. Als navigator wordt je geacht dus de route te bepalen en de driver te voorzien van de nodige informatie zodat deze op tijd kan rijden. De gemiddelde snelheid kan daarnaast variëren. Bijvoorbeel de eerste 6 kilometer 48 km p/u de volgende 10 kilomter 50 km p/u en daarna 45 km p/u. Het correct rijden van de route op een gemiddelde snelheid onder slechte omstandigheden (sneeuw, ijs en hairpins, veel hairpins) maakt dat er de nodige druk ontstaat binnen het team. Foutjes maken zorgt bij de doortukkende tijd dat er veel strafttijd wordt opgelopen. En, je raadt het al, de winnaar na 6 dagen is degene met de minste straftijd.

20120129_125230

                                                                                                      

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

                                                                                                   

Regularity 1.3 van Diefenbach naar Hontheim is een van de opwarmers op de eerste rally-dag. Niet al te moeilijk als je de juiste afslagen maar neemt. De tijd was volgens een apart Benularity schema d.w.z. verschillende sneleheden door elkaar zodat je tijd en afstand moet blijven klokken.

regularity1.3vulkan-eiffel.pdfregularity1.3vulkan-eiffel.pdf

Elke dag staan er 1 of meerdere Tests op de age te doen. Zo snel mogelijk een parcours afleggen. Klinkt leuk en is het ook! Alleen foutjes op het parcours worden zwaar met minuten (!) afgestraft. Het parcours is vrijwel altijd slecht en/of glad. Stevig het tempo houden maar vooral geen fouten maken is het devies. Je kan hier zelden winnen alleen maar verliezen. Toch is het de adrenaline die maakt dat het dikwijls net even te snel wordt gereden. Spinnen, buiten het parcours rijden, de verkeerde kant oprijden. het gebeurt allemaal. Komt ook omdat het schema er altijd zo eenvoudig uitziet. Pas al hard rijdend op het circuit zie je hoe moeilijk het is.

Het filmpje is van dag 3 maar geeft wel een goed beeld hoe het loopt, inclusief te maken fouten.

test1.2knielingen.pdftest1.2knielingen.pdf

                                                                                                                              

                                                                                              

                                                                                                      

B C HD sponsors_opgrijs