tweets

Rally Kalender 2012

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091
  • 2e Omloop van het Oosten
  • 12e Winter Trial
  • 3e ABZ Rally
  • GO Rally
  • Rally Autoclub Gorssel 
  • Gelderland Rit
  • IJsselland Rally
  • Tour Ecosse XV
  • Rally AC De Ellerijders
  • 6 uren van Breda
  • Oosterschelde Rit
  • Omloop van Bergh

Sponsors 

Team SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
koningskind - 700
IMG_4332 2
Afbeelding7
DSC_4083

Contactgegevens

Team SuiteWheels

A: David Meiboom

    Asselsestraat 316

    7312 DE Apeldoorn

 

M: +31(0)6 12 55 22 60

 

E: info@suitewheels.nl

Afbeelding2

Dag 5: Omgeving van Ljubljana

images

Twee nachten in hetzelfde hotel: heerlijk! Even niet weer je spullen moeten inpakken en haasten om de auto vol te stouwen. Maar waarom wordt er niet verder gereden? Simpel. Het gebied rond Ljubljana leent zich prima om de nodige regularitys te rijden waarbij je helemaal niet hoeft te vragen of er sneeuw ligt: alleen maar hoeveel! Hier gaan we een kleine 400 kilometer rijden. Ongetwijfeld is dit de dag waarop er het nodige gaat gebeuren. Op deze dag gaat het klassement naar verwachting danig veranderen.

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

                                                                                                            

Het was vanochtend een vroegertje. De hoogst geklasseerde teams startten als eerste. Hoewel we als 11e waren geplaatst bleek in de loop van de dag dat we de voorlaatste dag ingingen als 9e! De enige controles die we deze Trial gemist hadden waren de eerste 2 controles van de laatste regularity van de 2e Leg. Dat leek me sterk. Hoewel we toch 1 controle gemist hadden bleek de 2e foutief te zijn geregistreerd door de loggers. Kortom we kregen 5 strafminuten weer gecorrigeerd en stegen daarmee naar de 9e plaats in het klassement. Dat hadden we als gelegenheidsteam toch niet echt gedacht.

De voorlaatste dag is de dag waarop het klassement aardig kan verschuiven. 6 regularitys 2 testen en veel tijdsdruk. Omdat in Slovenie niets is wat het lijkt is navigeren en dus rally rijden op een gemiddelde snelheid moeilijk. Tijdens een regularity kwam ik er achter dat we al een paar kilometer zuidwestelijk reden en dus bij een afslag verkeerd waren. Dat is dus dodelijk en kost je al gauw 10 minuten om dit te corrigeren. Maar op een geven moment verdraait het kompas en blijk je toch op de goede weg te zitten. Welkom in Slovenie. De testen vandaag waren een feest voor de drifters onder ons. Zelf heb ik daar niet zo veel mee want ik moet en de route bijhouden en de driver voorzien van een constante stroom aan snelheidsinformatie. En dat in een kleine, lichte maar o zo snelle Oer-Porsche. Ik wist niet dat ik het in me had. Al met al waren ze best goed te doen al kwamen teams muurvast te zitten in de sneeuw. De tijdsdruk was voelbaar. Toch ging de eerste regularity ons goed af. De 2e idem evenals de 1e test. Bij de eerste TC liepen we 2 domme strafminuten op door een onduidelijkheid in het reglement. Maar goed. De 4e test was moeilijk om in te komen. Tijdens een uit te zetten route moest je een aantal punten verbinden. Controle verloopt via de GPS-loggers dus je weet eigenlijk nooit of je ook goed gereden hebt. Een Navigation Section noemen ze dat. Het eerste dorpje leverde al de nodige problemen op. We kozen toch op intuitie (?) de juiste richting in het dorpje waar tal van wegen liepen maar allemaal in de "verkeerde" richting. De rest van de route verliep probleemloos. Door een navigatiefout kwamen we onder de tijdsruk bij de volgende TC. Wel de 2e test doen en straftijd incasseren bij de TC of de test laten schieten? We kozen voor het eerste. Uit de test kwamen we goed uit en wisten daardoor de straftijd te beperken tot 13 minuten. De laatste 2 regularitys waren heftig. Weggetjes liepen anders dan op de kaart en plotseling doemden daar nieuwe wegen op. Toch lukte het ons de goede route te bepalen en de gemiddelde tijd te halen. Echter bij de laatste regularity bleef het gaspedaal hangen en even laten kon er niet meer geschakeld worden. We stonden dus stil in de ijzige kou met een snijdende wind. Het serviceteam van Altena Classic Services kon helpen en verving de pook door het uiteinde van een schroevedraaier. Zo kan het dus ook. Minder is dat we alleen de 3e versnelling hebben. Neemt niet weg dat we morgen toch weer op pad gaan. De finish willen en zullen we halen. Een top 10 positie zit er niet meer in. De straftijd die we eind van de dag opgelopen hebben zal in de uren lopen. Het is niet anders. We mijmeren nog even over onze goede en gelijkmatige resultaten deze week en dat er meer in had kunnen zitten. Met de nodige alcohol gaan we dat dus maar even weg drinken. Morgen de laatste dag van de Winter Trial 2012 en De Haas & Meiboom willen daar bij zijn!

DO2_5418

We rijden op de 5e dag nog lekker door tot eind van de dag de pook afbreekt en schakelen naar andere versnellingen, laat staan de achteruit, niet meer mogelijk is.

Voor een vergroting van deze prachtige foto van IVOenJOOST even dubbelklikken op de foto

                                                                                                         

20120203_102734

                                                                                                      

20120202_181319

                                                                                       

sponsorbalk2_zwart

Vooruit 2 voorbeelden van Regularitys in Slovenië. Het blijft bizar dat je bij de Navigation Section denkt dat je deze met 2 vingers in je neus kan rijden terwijl bij het eerste dorpje Gorenje de twijffels al toeslaan. De 2 kerken op de kaart die ik als referentie wilde gebruiken trouwens nooit gezien. Of ligt dat aan mij?

regularity6.1twistandshout.pdfregularity6.1twistandshout.pdf

                                                                                                      

navigationsection.pdfnavigationsection.pdf

                                                                                                            

B C HD sponsors_opgrijs