tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Kater voor Team SuiteWheels na 6 uur

In de stromende regen was het een vroegertje richting Breda. Onze starttijd was weliswaar erg schappelijk met 9.48 uur maar Niko had er alweer bijna 2,5 uur op zitten voordat we ook maar één rally-meter hadden gereden. Iets meer dan 100 auto's stonden in het gelid toen we arriveerden. De "6 uren van Breda" bestaat uit 4 trajecten van jawel 1,5 uur. Na de Omloop van het Oosten en de Elburgsche Poorte stonden we inmiddels op een 8e plaats in de ranglijst van het NRF kampioenschap. Met de nodige ervaring moeten we het nu toch nog beter doen?

De trajecten bestonden allemaal uit een mix van "punten-pijl-kortste-route" en "ingetekende-lijn-met barricade". Omdat de routeboeken weer stipt op je starttijd werden uitgereikt kon je het 1e en 3e traject niet voorbereiden. Had je wat tijd over na deze trajecten dan waren de 2 overige trajecten wel in te plannen. Zoals gewoonlijk weer even inkomen bij de eerste kilometers maar dan gaat het vervolgens lekker door het Brabants landschap.
Bij het rustieke gehucht Notsel is het gelijk opletten of je de oostelijke- of westelijke variant neemt om de "punt" aan te doen. Al rijdende met de Don Barrow Lamp/Vergrootglas is het prima navigeren. In het 1e traject maken we welgeteld slechts 1 fout. Neemt niet weg dat we daarmee op een 18e plaats staan, weliswaar een gedeelde 2e plaats, maar toch.Het deelnemersveld blijft dicht bij elkaar in de buurt en dat zal eigenlijk de rest van de dag wel zo blijven.
Het 2e traject rijden we foutloos. De controle die we bij het tweemaal rijden van een lus verwachten ontbreekt. Klopt, die is weggehaald door een passant.

Kortom Bloemendal/Meiboom is lekker bezig!
Na de ochtend staat we op een 8e plek.

DSC_0814

                                                                                                 

sponsorbalk2_zwart

Traject 3 levert 1 fout op. Na het viaduct is het niet de eerste afslag rechts zoals op de kaart staat, maar toch echt de tweede. Kwestie van meten en niet op de kaart afgaan.
Maar ach, slechts 2 fouten na 3 trajecten. Nog slechts één te gaan.De stemming zit er in maar we weten dat het venijn in de staart kan zitten.
Ik wijt het zelf aan het 2e broodje kroket. Waarom nou toch? Eén is toch ook voldoende? Of zijn het de Franse zeezeilerspillen die ik graag mag slikken tegen de wagenziekte als je 6 uur met je neus voorovergebogen over de kaart hangt? Geen idee. We missen direct bij het wegrijden van de parkeerplek de eerste controle (beetje flauw is deze). Overconcentratie denk ik maakt dat ik toch een instinker mis en een klein stukje tegen de "lijn" inrij en een foutieve controle oppak (categorie stom). Tenslotte rijden we een paar meter een weggetje in terwijl we weten dat we moeten keren. Toch kan ik de neiging niet onderdrukken om de foutcontrole niet snel te noteren (categorie "wie is hier nu het rund"?). Doorkrassen is bij rallyrijden geen optie dus ik hang. 3 volstrekt onnodige fouten in het laatste traject. De olijke stemming van het tweetal maakt plaatst voor bij het druilerige weer gepast humeur.

Het bier smaakt minder dan gewoonlijk evenals de bakken frites met dikke klodder mayo die royaal worden uitgedeeld als "voorgerecht" voor het buffet. Het gevoel iets door je vingers te hebben laten glippen maakt zich meester van ons.

DSC_0850

                                                                                              

B C HD sponsors_opgrijs

 

 

Kafka wordt een vriend van me.
Van de 3 rally's die we nu gereden hebben voor het kampioenschap was dit zonder twijffel de beste en zeker niet de makkelijkste (de geplaatste barricades waren listig en je moest soms toch even goed turen om de juiste route te plotten).
Het resultaat was er echter niet naar.
Werden bij de Omloop met 11 fouten 12e en bij de Elburgsche 20e met wederom 11 fouten, moesten we nu genoegen nemen met een 22e plaats met slechts 5 foutcontroles.
Zit er verschil in het deelnemersveld?
Heeft het te maken met de complexiteit van de betreffende rally?
We zijn er nog niet over uit.
Wel dat we als we de onnodige fouten van de 3 rally's wegstrepen we zeker in de top 3 gereden zouden hebben :)
Ach, volgend jaar is er weer een kampioenschap!

DSC_0874

                                                                                                   

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

                                                                                                       

Foto's: Niko Bloemendal

http://bloemendal-fotografie.nl/