tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Met 2 navigatoren tijdens de Classic Gelderlandrit

De Classic Gelderlandrit staat altijd borg voor een dag straf doorrijden en een route die met veel technisch vernuft in elkaar is gezet. Zo ook dit jaar. De route bevatte de nodige trucs waarvoor je de reglementen wel heel goed moest kennen of interpreteren. "de kortste route" en "zoveel mogelijk rode wegen vermijden". Klinkt als een contradictie en dat werd dan ook door velen met ons anders geinterpreteerd. Zorgde wel gelijk voor zo'n 5 foutcontroles, dus dat schiet op. Aan de start een prachtig wagenpark met de nodige Vintage Cars.

Maar liefst 17 Vintage Cars reden mee in hun eigen klasse

                                                                                                 

sponsorbalk2_zwart

Het was niet te merken dat Ton doorgaans als navigator functioneert. Moest hij afreageren misschien na al die jaren in een kolossale Mercedes zijn werk te hebben moeten doen? Geen idee. De Frogeye werd vandaag afgebeuld tot het uiterste om maar vooral binnen de tijd te blijven. Lukte niet altijd want daar heeft de Austin Healey MKI met zijn 40pk toch net even te weinig vermogen voor. Zeker als je soms twijfelt en een ander stuk route wilt meepikken. 2 navigatoren in zo'n klein sport-autotje. De eerste discussie ontstond al vrij snel toen de één na de kortste route moest worden bepaald. Rechtsom was de kortste route maar linksom was al een controle te zien. Kan toch eigenlijk niet anders zijn dan een instinker? Volgens Ton natuurlijk niet, maar ik zie bij de kortste route toch een klein erfje op de kaart waar je wellicht een lus kan rijden en zodoende de één na kortste route rijdt. In ons enthousiasme rijden we de goede route maar valt het erfje niet op. Dan toch maar de andere route rijden die uiteraard fout is. Sander Drijber, die met zijn broer weer meedoet in hun MGB uit 1966, weet later fijntjes aan te geven dat "eigen" op het bordje "eigen weg" zelfs is weggeplakt en er een ouwe Healey op het erf stond. Volledig aan ons ontgaan. Nou is de Frogeye ook wel een laag uitgevallen auto waardoor de wereld er, zeker bij de snelheden die Ton er uit weet te persen, soms volstrekt anders uitziet.

grit-f5Hoe kan Ton dit nou toch over het hoofd zien?
                                                                                           
20120611_172215U heeft de instinker natuurlijk al gezien, nietwaar?

                                                                                           

20120611_162035De kortste route van TC7 naar 5 via U?

                                                                                             

20120611_174133 (2)..vooruit de laatste: één na kortste route van 7 naar 8

                                                                                              

B C HD sponsors_opgrijs

 

 

Afijn we hebben de regio Doetinchem, Varsseveld, Aalten en Winterswijk doorkruist. Niet dat ik er veel van meegekregen heb, maar toch. Zonder loep met 2x versterking is deze rally niet te rijden. Een minuscuul keerlusje bij de "grensbenadering" valt dan ook niet op. Zeker niet omdat de Frogeye bij de snelheden die we maken nog erger alle kanten opgaat dan de Fiat. Ook het meten van afstanden gebeurt met een afronding van circa 100 meter. Nou dan weet je het wel.

Het staat rijen dik bij het tankstation bij de Duitse grens, vlak voor de lunch, zodat we maar doorrijden en hopen straks een mogelijkheid te krijgen om de brandstof bij te vullen. De intimi is bekend dat de tank van de Frogeye geheel in verhouding is met het formaat van de auto. Zeer bescheiden dus, op het zuinige af. Hoe lang kan je zo rallyrijden met 20 liter in de tank? Ik vrees dat als we niets vinden we stranden met bezinetekort. Stranden doen we zeker!

                                                                                                   

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

In de loop van de middag begeeft de gaskabel het. Het vooruitzicht bij een of ander verlaten boerenweggetje hulp te moeten zoeken staat me niet aan. Waarom heb je nou nooit eens pech bij een garage om de hoek? Gerbrand van Lohuizen, deelnemer 244, die eigenlijk voor ons zou moeten rijden haalt ons in en stopt zelfs. De imposante motorkap van de Frogeye gaat omhoog en Gerbrand begint gelijk te morrelen. Altijd nieuwsgierig steek ik gezellig mijn hoofd erbij. Niet dat ik er ook maar iets van begrijp of kan doorgronden. Maar met de nodige tieraps en tangetjes wordt e.e.a. (wat weet ik niet precies) flux gerepareerd. Gerbrand blijkt eigenaar te zijn van Garage van Lohuizen, "kenner op het gebied van klassieke (sport-)auto's" .  Aha, op die manier. Desondanks: stoppen tijdens een rally om een mede-team te helpen verdient alle lof. Klasse Gerbrand!

De naam is Van Lohuizen, Gerbrand van Lohuizen

                                                                                                       

sponsorbalk2_zwart

Wij kunnen verder en rijden met de nodige spoed verder, klaar om de verloren tijd in te halen. Wij verbazen ons intussen weer over weggetjes op de kaart die er in onze werkelijkheid niet zijn alsmede de nodige bochtjes naar rechts die toch echt rond een boerderijtje genomen moeten worden. Gaat de weg echt rechtdoor via dit stuk "weg"? Vooruitmaar! Richting Bredevoort rijden we, Halle, Ziewent en Heelweg-West doen we aan en dan via Zelhem en Keijenborg terug richting Doesburg waar zowel de Start als Finish is. Het is na zessen als we kapot aankomen. 6,5 uur crossen in zo'n klein autotje met van die "formidabele" stoelen (hout met wat namaakleer) maakt dat we het helemaal gehad hebben. Als 38e van de 59 deelnemers zijn we niet bijster tevreden. Neemt niet weg dat we erg veel geleerd hebben (beter doorlezen en interpreteren van de reglementen) en het een fantastische rally was van hoog niveau. Een echte uitdaging die veel vraagt van het navigeren. En eigenlijk kunnen er daar niet genoeg van zijn? De samenwerking beviel met Ton. Volgend jaar weer maar dan in een Mercedes? Tot dan eerst nog met vast teamlid Jeroen de Geus de 1e Omloop van Bergh rijden op 29 juni. Juli en augustus gebruiken we om even bij te komen. Klaarmaken voor het najaar!

                                                                                                      

B C HD sponsors_opgrijs

                                                                                                 

DSC_0089

Foto's: Niko Bloemendal

www.bloemendal-fotografie.nl