tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Net-Niet gevoel tijdens 9e IJsselland Rally

Dat we de IJsselland Rally een van de leukste rally’s van Nederland vinden is inmiddels wel bekend. Waarom? Lees maar de rallyverslagen van vorige edities!
Na onze 1e prijs twee jaar geleden in de gecombineerde Club-Tour Klasse waren we aan onze stand verplicht om door te schuiven naar de hoogste klasse. De klasse van de Sport.
En die klasse heet niet voor niets Sport Klasse.
Het tempo ligt hoger evenals de moeilijkheidsgraad. Oh ja, deze klasse wordt ook nog eens bemensd door de nodige kampioenen. Van Arthur “wat heeft-ie allemaal niet nationaal en internationaal  gewonnen” Denzler tot aan “daar heb je ze weer” Brigitte Stekelenburg, Mirjam Wolters, Nicole Melse, Inez van de Poll en AMAC-uitzetter Valentijn de Jong. Bij die gasten puilen de huizen uit van de bekers. Ik zou zeggen google-it. In dat deelnemersveld moesten wij het maar zien te redden. Wij: advocaat Sander Drijber en David Meiboom die iets met nalatenschappen en uitvaart doet. Het gelegenheidsduo van de dag. Vaak tegen elkaar gereden maar nooit samen in de auto gestapt. Sander zijn MG was voor de gelegenheid nog eens goed onder handen genomen. Alleen het kompas ontbrak. Jammer als je gewend bent om de nodige instinkers te voorkomen door veel gebruik te maken van dit instrument. Nou ja, dan maar niet.
Vooraf legden we de lat realistisch: top-10 zou wel heel mooi zijn!

.

a

                                                                                                          

b

                                                                          

sponsorbalk2_zwart

Bij Huis de Voorst te Eefde vond de start plaats. Het was weer haasten om überhaupt op tijd te komen. Als Sportklasse startten we al eersten maar gelukkig kregen we het routeboek pas bij de daadwerkelijke starttijd. We crosten met de gebruikelijke snelheid die Sander eigen is de oprijlaan van het Huis af. Eerlijk is eerlijk: rijden kan Sander. Daarnaast een ervaren driver die geweldig meedenkt. Samenwerken in de auto kreeg vandaag wel een heel bijzondere dimensie. Tripmaster op nul zetten en dit duidelijk aangeven is gewoonste zaak voor Sander. Dat maakte het navigeren door de dag heen wel zo makkelijk. Evenals het stempelen bij de gebruikelijke controleposten. Daarnaast heeft ie een goed gevoel voor afstanden en weet perfect in te schatten wanneer een controle te verwachten is.
Afijn, omdat we geen zin hadden om door een breed grijnzende Peter Dutman en Arthur Denzler ingehaald te worden werd er stevig gas gegeven. De punten en pijlen kortste route vlogen ons om de oren. Allemaal om er in te komen. Na het bruggetje haaks rechtsaf, geen probleem maar wel even letten op de controle links in de berm. Je hebt deze zo gemist. En dat bleek ook wel. In combinatie met het felle opkomende Herfstzonnetje waren de voor deze gelegenheid gekozen gele (!) bordjes slecht te zien. Erg slecht zelfs. De listige barricades op de doorgaande lijn wisten we goed te omzeilen maar waar bleven toch de noodzakelijke controles? Dit kan niet kloppen. Na wat heen en weer rijden merkten we uiteindelijk toch een controle op die slecht zichtbaar tussen de boom hing. In verband met het correct oppakken van de barricade hadden we bijna 2x de controle gemist. Ja, dat schiet gelijk op.

7970029102_d226d9e72c

                                                                                            

7970052816_4533910ed2

                                                                                       

B C HD sponsors_opgrijs

De hele dag zou het eigenlijk zo doorgaan. De rally was goed te doen maar niet gemakkelijk. De gele controlebordjes in combinatie met de vol nuance gestoken listigheidjes van uitzetster Hansje van den Broek maakte deze editie tot een lastige.
De start van de regularity werd door velen al snel verkeerd opgepakt waardoor er in de ochtend al de nodige gaten in het deelnemersveld werd geslagen. De combinatie van regularity op smalle weggetjes en Grensbenadering was niet eenvoudig. Wij kwamen uiteindelijk pas aan het eind van de regularity er niet helemaal uit. De laatste splitsing. Naar links? Of toch naar rechts? Het duurde allemaal iets te lang. De winst van het slechts met een paar seconden speling op tijd rijden raakte we direct kwijt. Maar liefst 159 straftijd!
De regularity ging naadloos over in een Visgraat die we soepel doorliepen. Hoe het vervolgtraject precies op te pakken na de Visgraat was voor de meesten, ons incluis, een raadsel. Hier liepen we verder tijdverlies op.  4 strafseconden ditmaal toen we bij de lunch aankwamen in De Steeg. Toch hadden we het gevoel dat we de route wel aankonden. Zaak dus om na de lunch het middagtraject meer secuur te rijden.

7970079058_121aba0ba0

                                                                                                  

7970080074_d470162bed

                                                                                           

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Het begon allemaal met een Kompasroos waarbij alleen de richting en de te rijden afstand gegeven is. Dit in combinatie met de manier van weergeven zorgde bij de nodige teams voor problemen. We mistten de nodige deelnemers bij dit traject en konden gelukkig het gebrek aan kompas aardig compenseren.
De Blinde Lijn (een stuk lijn zonder de kaart) doorliepen we ook zonder problemen al bleef het tot het eind goed meten.
De laatste kilometers kwamen in zicht. De kortste route raakte toch even het controle cijfer dat op de kaart stond. Je weet het wel maar het ontgaat je nu in de stress: verboden door heen te rijden. Straftijd aan de broek.
Uitrijden richting De Brink te Deventer. Daar was het lekker borrelen op het marktplein en de deelnemers in hun prachtige auto’s binnen zien komen.
De Deventer Bergkerk was het sfeervol decor van het diner en de prijsuitreiking. En zoals verwacht schreven Peter Dutman en Arthur Denzler de IJsselland Rally van dit jaar op hun palmares bij. Ron Lopez Cardoza en Brigitte Stekelenburg deden het net als vorig jaar uitstekend met een 2e plaats en Daan Rekens met AMAC-uitzetter Valentijn de Jong knap 3e. En wij? Het Olympisch gevoel van “net niet” overviel ons als een mottige deken. De 4e plaats! Na de eerste teleurstelling toch een erg tevreden en trots gevoel. Het gevoel vandaag met de top te hebben kunnen concurreren en veel potentiele winnaars achter ons te hebben gelaten. En dat voor een gelegenheidsteam. Het komende jaar zullen Sander en ik elkaar wel weer tegen komen. Hij met zijn broer Maarten en ik met JOUW’s eigen Jeroen de Geus (trouwens knap 7e in de grote Club Klasse!). Maar de 10e IJsselland Rally volgend jaar……………………?

                                                                                                            

7970037372_0e7bab4cf0Dutman en Denzler, die eeuwige Dutman en Dentzler!

                                                                                           

Pied-de-Poule in een Kever

 

 

Ook bij de 9e IJsselland Rally een gevarieerd deelnemersveld