tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Koude Start tijdens Omloop van het Oosten

Sinds 2011 heeft ons rally-land er weer een nieuwe rally bij: de door Stichting Rallyland georganiseerde Omloop van het Oosten. So what, denkt de gemiddelde Team SuiteWheels-follower, vervolgens, genoeg rallys toch? Klopt, maar de Omloop van het Oosten wordt verreden als de meeste classic car bezitters hun bolide nog hoog en droog in de schuur hebben staan aan de accu-druppelaar, zo rond de eerste week van januari.Dus grote kans dat de omstandigheden lekker winters en guur zijn en we gezonde trek krijgen om toch maar weer eens een Winter Trial ofzo te gaan rijden.Tel daar bij op dat de Omloop zich kwalificeert voor het kampioenschap van de NRF en je snapt dat wij staan te popelen om mee te doen! 

20130112_115821

                                                                                                          

                                                                          

sponsorbalk2_zwart

Jammer alleen dat 2013 begint met temperaturen boven de 10 graden en de lente zijn intrede doet. Maar zaterdagochtend 12 januari om 7.30 uur rijden wij, JOUW's eigen Jeroen de Geus en CERTUS pa's David Meiboom, in een bescheiden sneeuwstorm richting Holten waar de start zal zijn van de 3e Omloop van het Oosten. Goed voorbereid zoals altijd weten we weer niet welke afslag te nemen en rijden we vrolijk de startlocatie voorbij. Maakt allemaal niet uit, het winters landschap maakt ons gelukkig. Na onze prestaties van vorig jaar hunkeren we nu naar een top-5 plek en een goede start van het NRF-kampioenschap.

Nog nooit zoveel bekenden bij elkaar gezien. John van der Veer, Business Coach bij Next Chapter Business Consultancy, en Jaap Jongman, uitzetter van de Tafelrally van Klassiek & Techniek, Sander Drijber in zijn nieuwe aanwinst, een volledig geprepareerde Volvo en maar liefst 2 Mini's van Anoniemus Netwerken.

DSC_0060

                                                                                            

                                                                                       

B C HD sponsors_opgrijs

De start was wat hectisch waardoor we de boog hebben laten zitten voor wat ie was en te voet de eerste stempel gingen halen.
Wat is rijden in een wit landschap toch fraai. Net als een nachtrit, een hele speciale ervaring.
Veel tijd om ons daar aan te vergapen kregen we niet. Genoeg controles en slimmigheden hadden Ronald Jans en Rutger Kwant voor ons in petto. Neemt niet weg dat we al snel een déja-vu kregen: we rijden foutloos. Maar hebben we dat niet vaker gehad? Wij rijden de trajecten met een zelfverzekerdheid zoals men van ons gewend is. Zo met nog een kilometer of 5 te gaan worden we lichtjes opgeschrikt door een vrolijke "ping" in de auto. Wij rijden langer met elkaar en zijn gewend om in dit soort situaties te doen alsof ons neus bloed. Gewoon doorrijden is ons devies. De toonhoogte van de "Ping" neemt toe evenals de frequentie totdat Jeroen constateert dat de koppeling niet meer werkt. We staan stil aan de kant met nog 2 kilometer te gaan tot de eindcontrole van de ochtend. We balen intensief naast het feit dat het gewoon koud is, berekoud. Wat kunnen we anders doen dan maar te gaan duwen? Duwen van een kapotte klassieker spreekt tot de verbeelding. Een lokale held gestoken in een geel hesje biedt aan ons te slepen naar een garagebedrijf in de buurt. Vooruit. Wat we niet wisten was dat dit garagebedrijf, S + S Tuning te Haaksbergen (onthoud die naam!), de betere Engelse auto's restaureert. De eigenaar belt met enig Engels flegmatisme een van zijn monteurs die met kind op het sportveld staat. Zonder enig probleem wordt onze Fiat op de brug geplaatst en begint men met sleutelen. De koppelingskabel (hadden we die dan en waar zit zoiets?) is geknapt. Een passende kabel is niet voorhanden dus wordt er een in elkaar gezet. Na een kort oponthoud rijden we snel verder. Ondertussen passeren Sander Drijber en zijn broer die met een kapotte koppelingsplaat niet verder kunnen, Christa Dreef en Peter Eemsing die met hun Anoniemus Mini niet verder kunnen in verband met een kapotte koppelingsplaat etc. etc. De problemen zijn niet van de lucht deze dag.

Wij zetten er haast achter om de tijdstraf zo laag mogelijk te laten zijn. Uiteraard ontkomen we er niet aan. Onze lunch is ingedikt tot circa 12 minuten waardoor de gebruikelijke broodjes kroket tot een minimum worden teruggebracht en proppen een betere benaming is voor eten.
De organisatie verwerkt snel de resultaten zodat we toch weten dat we inclusief tijdstraf 5 foutcontroles voor de kiezen krijgen. En we hadden zo goed gereden? Klopt, we hebben slechts 1 fout gereden in de ochtend (juridische instinker van meneer Jans!). Door de pech misten we echter de 3 controles in de laatste kilometer.

                                                                                                  

DSC_0222

                                                                                           

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Op weg naar het middagtraject doen we nog even een test bij de lokale WOK-koning. Omdat ik meer aandacht had zoals gebruikelijk voor de kroket en we ook wel heel weinig tijd hadden, over het hoofd gezien dat de test in het routeboek was opgenomen. Bij de mededeling dat we nu wel konden starten maar zo hard mogelijk gereden over het circuit. Dat was natuurlijk weer helemaal niet de bedoeling zodat we eind van de dag de nodige straftijd weer konden noteren.

De middag verloopt prima. Slechts 2 foutcontroles. Zijn we de laatste paar jaar nou beter geworden of valt het allemaal mee?
Neemt niet weg dat de we de ochtend nooit meer goed kunnen maken.
We eindigen roemloos op een 22e plaats en denken in het donker, op de weg naar huis, aan de vele punten die we vandaag voor het NRF kampioenschap hebben verspeeld. Nou ja, het zij zo. In april hopen we 2 andere rally's te rijden die hopelijk wel de nodige punten opleveren.
Tot die tijd de kabel professioneel laten vervangen en nog wat van dat soort zaken.

De mannen van de Omloop hadden het in ieder geval wèl goed voor elkaar. De 3e Omloop stond als een huis. Mooi deelnemersveld, goede route en vooral een prima organisatie. En natuurlijk dat winterse weer. Welke rally kan daar nou aan tippen?

                                                                                                            

DSC_0315

Foto's: Niko Bloemendal

www.bloemendal-fotografie.nl