tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

SuiteWheels bij 2e Alzheimer Rally 

Als de mannen achter o.a. de Tulpen Rally en de Classic 500 zeggen dat de rally enorm meevalt, dan kan ik het haast niet geloven. klopt dus ook wel: genoeg valstrikken waren ingetekend. Hoe gaat mijn rookie-driver Henk Nikkels het er vanaf brengen? Nog nooit een rally gereden laat staan een hele dag in een oude rally-auto doorgebracht. En tot overmaat van ramp ook nog eens moeten rijden in de Sportklasse waar een hoop ervaring zich al ingeschreven had. Nou het moet gezegd: Henk heeft het er prima vanaf gebracht! Je zal maar moeten meekomen in zo'n groot deelnemersveld met zo'n streber als SuiteWheels David Meiboom naast je. Klasse gedaan, Henk! Lees hieronder maar eens zijn verslag van iemand die in het diepe wordt gegooid!

a

                                                                              

DSC_0608

                                                                                                 

sponsorbalk2_zwart

Op vrijdag 19 april werd de 2e Alzheimer rally in de achterhoek verreden. Ruim 120 teams hadden zich ingeschreven, ongeveer gelijk verdeeld over de Sportklasse en de Tourklasse. Het was mijn eerste ervaring met het fenomeen Rallyrijden. Ik had natuurlijk wel eens het pad gekruist van een rally, waarbij dan opviel hoe gefocust de rijders bezig waren met het rijden. Nooit goed begrepen hoe zo’n rally eigenlijk in zijn werk ging. Ik ging er altijd van uit dat je een routebeschrijving kreeg en dan op je gemak, of met wat meer haast die route kon/moest rijden. Beetje toeren over binnendoorweggetjes met een leuke auto onder de billen.

Via mijn vrouw, Wiesje van der Flier, warm gemaakt om mee te doen. Zij had vorig jaar, als hoofd onderzoek van het Alzheimer centrum van de VUMC, het bedankpraatje mogen verzorgen na de rally, en kwam toen al helemaal enthousiast thuis. Zo’n leuke gezellige sfeer, iedereen leek zich prima te vermaken. Alle mannen – en vrouwen- als een kind zo blij dat ze een hele dag lekker konden ravotten door de Achterhoek. En allemaal prachtige auto’s. Daar moesten we volgend jaar ook maar aan mee gaan doen.

 

Via via in contact gekomen met David Meiboom van Team SuiteWheels. Tijdens de eerste kennismaking besloten om ons in te schrijven voor de tourklasse. Echter David kreeg ongeveer per omgaande na de inschrijving van de organisatie te horen dat hij, gezien zijn ervaring, geacht werd zich in te schrijven voor de Sportklasse.  Waarna onze namen verschenen in de deelnemerslijst van de Sportklasse. Ik vroeg me af of ik de enige beginner in de sportklasse zou zijn, maar gelukkig bleek mijn broer Gerrit ook niet te beroerd om zich als rally-beginner met zijn maat in de Sportklasse in te schrijven.

 

Een paar weken voor de rally is David bij ons thuis langs gekomen, om uitleg te geven over de kunst van het rallyrijden. Hij had net zijn auto, een Fiat 124 Abarth Rally, terug gekregen van de garage, na enig onderhoud. Ik mocht dus voor het eerst van mijn leven plaats nemen in een rally-auto. Dat was even wennen. Laag zitten, veiligheidskooi, zwaar schakelen en sturen, maar een machtig brommend geluid. De inrichting en aankleding van de auto liet direkt zien dat ralyrijden serieuze zaak is. Vooral het apparaat waarmee je precies bij kunt houden hoever je vanaf een bepaald punt gereden hebt, maakte direkt indruk.

DSC_0353
                                                                                           
DSC_0780

                                                                                             

B C HD sponsors_opgrijs

 

 

De dag van de rally brak al snel aan, en met een gevoel van opwinding, maar ook wat nerveus voor de wedstrijd reden we naar de Achterhoek. Hoe dichterbij Ruurlo we kwamen, hoe meer kleine, lage sportautootjes we op de weg zagen. Allemaal vriendjes, dachten we. Aangekomen waren we lang niet de eerste, en nadat David en ik als team verenigd waren, snel de voorbereidingen. Inschrijven, bordjes voor op de auto ontvangen. David bleek geheel voorbereid, met dubbelklevend tape en een tool waarmee je ook rustig een eland in skandinavie zou kunnen villen. De tape zou door andere equippes ook in dank aanvaard worden. Ook een pilletje tegen de reisziekte werd genomen.


Daarna was het wachten tot onze starttijd van 10.44 uur. Eindelijk weg, snel wennen aan de auto. Schakelen in begin onwennig en wat houterig, later marginaal beter. Eerste test ging goed, David met routeboek onder de loupe scherp en gefocust. Bij de tweede test ging het mis, weg gemist, verkeerd uitgekomen, doorgereden, op gegeven moment geheel van de kaart af gereden. Stress....! Omweg gemaakt, harder rijden, met 15 minuten vertraging door de controle gekomen en paar controlepunten gemist. Balen. Derde test, laatste voor de lunch ging goed, toch licht katerig gevoel na de tweede test.


Bij de lunch op de Holterberg, bleek dat we met 5 fouten op plaats 18 lagen van de 60 teams. Viel mij niet tegen, gezien de misser van de tweede test. Direkt door met voorbereidingen voor het middag gedeelte. Ook broer Gerrit zat al puzzelen op de middagopdrachten. Paar broodjes en een slokje, even kijken naar alle mooie en/of byzondere auto’s, daarna weer door.

DSC_0758

                                                                                                   

DSC_0050

                                                                                    

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Ook de middagtour verliep niet geheel foutloos. Ondanks de grote mate van concentratie toch wat foutjes gemaakt. Naarmate de middag vorderde gemerkt wat een inspanning een dag rallyrijden is. Bijna de auto achteruit in een struik geparkeerd. Ging net goed. Foutje bedankt. Merkte ook dat ik absoluut niet in staat zou zijn na te vertellen war we allemaal gereden hadden. Helemaal gefocust op de volgende bocht, de volgende afslag, het volgende controlepunt, de auto’s voor ons. Tot, na zo’n 200 km, de finish bij kasteel Ruurlo. Moe, maar zeer tevreden over het volbrengen van deze eerste rally. Uiteindelijk als 30e gefinished. Geen plek in de top drie, zoals stiekum gehoopt, maar toch zeer tevreden over deze ervaring. Dit smaakt naar meer. Volgend jaar mogelijk samen met echtgenote inschrijven in de tourklasse.


Dag afgesloten met een prima verzorgd buffet in de Orangerie, woorden van dank, prijsuitrijking, en daarna naar huis. Nog dagen lang auto’s en Achterhoek in mijn geestesoog gehad. David, hartelijk dank voor deze prachtige ervaring.
Tot volgend jaar in de Achterhoek bij de 3e Alzheimer Rally.

Henk Nikkels

DSC_0124

                                                                              

DSC_0146

                                                                                                       

DSC_0580

Foto's: Niko Bloemendal

www.bloemendal-fotografie.nl