tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Mooi resultaat in 4e Omloop van het Oosten

Vier jaar geleden reden David en ik, namens Team SuiteWheels, onze eerste rally samen. In de sneeuw welteverstaan met een hoop ijs op de parkeerplaats. et was januari en de Omloop werd voor de eerste keer gehouden. Resultaat? Ergens stevig in de middenmoot. De tweede Omloop verliep al beter: ergens in de top 15. Vorig jaar zouden we dat wel even verbeteren, maar toen brak de koppelingskabel.
Weer geen topklassering en ergens in de kou aan de kant van de weg de FIAT duwen naar de bewoonde wereld. Kortom, dit jaar moest het maar eens gebeuren. Inmiddels hebben David en ik ook flink bijgeleerd, maar of dat genoeg was om de sluwe, verrassende en soms zeer doortrapte routes van Rutger Kwant en Ronald Jans te doorgronden? Daar zouden we vandaag snel achter komen.

sponsorbalk2_zwart

 

 

DSC_3989
B C HD sponsors_opgrijs

 

 

Zaterdagochtend 11 januari zijn wij mooi vroeg op pad. Beiden niet helemaal fit, maar de auto is in topconditie. Op naar het Bonte Paard in Holten. De route daar naar toe was weer verrassend. Op een of andere manier hebben wij altijd wat moeite om de startlocatie zonder omweg te vinden. Toch nog mooi op tijd melden wij ons bij de inschrijftafel. En omdat David ons als eerste heeft ingeschreven (en daar ook een heerlijke taart voor heeft ontvangen) mogen wij als eerste vertrekken in de tourklasse. En dat is eigenlijk best lekker. Geen andere equipes om je heen. Geen afleiding en dus lekker je eigen ding doen. We beginnen scherp (rondje om de molen was een mooie start, Rutger) en vol vertrouwen vallen wij de ochtend aan. Overtuigend navigeert David ons door het Overijsselse landschap. Via Hellendoorn en Nijverdal rijden we richting Borne. We beginnen gelijk met een regularity. Ondanks dat deze niet meetelt voor de klassering willen we hem toch goed rijden. Mooie oefening voor een volgende rally en eventueel beslissend bij een gelijke uitslag. Je weet dus maar nooit. Met een afwijking van 13 seconden zijn wij best tevreden. Vooral omdat de stopwatch defect is en we weer eens vergeten hebben de tripmaster op 0 te zetten. Gevoelsmatig foutloos omzeilen we vervolgens de barricades, rijden we de bol-pijl en vinden we de letters op het punten kortste route traject. Ruim op tijd melden we ons bij de lunchlocatie Frans op den Bult in Deurningen. Daar treffen we ook weer andere deelnemers en tijdens de prima lunch inclusief rallykroket, gaat het gesprek al snel over de eerste barricade in het ochtend traject. En daar is dus de eerste fout gevonden. Tenminste dat denken wij. En dat is natuurlijk het leukste van dit soort momenten. Je doet net alsof je overtuigd bent van je gelijk, maar ondertussen heb je er de pest in dat iemand anders misschien wel een betere oplossing heeft gevonden. Uiteindelijk scoren we in de ochtend 3 fouten. En daarmee staan we voorlopig vijfde. Met nog heel wat anderen hebben we 90 strafpunten. Dat biedt nog volop mogelijkheden voor een mooie klassering, toch?

 

DSC_4120

Na de lunch staat er een stoere proef op het programma. De Fiat 124 sport mag even lekker gummen. In precies 60 seconden dient de proef gereden te worden. Wij doen er 1 seconde langer over. En dat is inclusief een onbedoelde remproef halverwege. Kortom: Prima! Vol, vertrouwen beginnen we aan de middag. Met een beetje mazzel (en scherpte) moet er toch nog wel een plaatsje te winnen zijn. De pijlen kortste route (waar is pijl 2?) is goed te doen. Ook de grensbenadering denken wij foutloos te rijden, maar Rutger heeft helemaal aan het einde nog ren verrassing voor ons in petto. Wij rijden verkeerd (denken wij) en zien en G staan. Die zal wel fout zijn. Niet dus. In het vervolg scoren we nog 3 andere foutjes. Nog eens 120 puntjes erbij dus, maar dat wisten wij natuurlijk nog niet toen we ons weer bij de laatste TC melden. 50 meter voor de finish mochten we de laatste letter ophalen. Slim bedacht, maar gelukkig waren we nog scherp genoeg om, na de stempel, ook deze letter op te schrijven.

CCB LF dNvN sponsors_opgrijs

Geheel volgens de traditie wordt er eerste een biertje besteld. Op een goede dag zonder noemenswaardige problemen. En natuurlijk een hoop plezier. Want dat is natuurlijk het belangrijkste. De uitzetters doen hun best om ons te misleiden en wij doen ons best om de uitzetters te slim af te zijn. Leuk spel! En dan is het wachten, maar niet te lang, want dat hebben de dames en heren van De Omloop van het Oosten ook perfect voor elkaar. Voor het eten werd het proevenklassement al bekend gemaakt. Onze vijfde plaats was prima. En na het heerlijke buffet kwam Ronald ons de voorlopige uitslag brengen. Bam! Een tweede plek. In punten gedeeld tweede, maar omdat wij de proef en de regularity beter hebben gedaan is de tweede plaats voor Team SuiteWheels! En daar zijn wij natuurlijk hartstikke blij mee. Een prima begin voor het NRF kampioenschap dat we ook dit jaar weer rijden. Op naar Elburg waar wij op 6 april aan de start staan van
onze tweede rally van dit jaar. Wie weet tot dan.