tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Dag 3 van Ljubljana naar Maribor

 

 

Winter Trial 2010

 

 

sponsorbalk1_zwart

 

 

IMG_2714

We hadden er vandaag echt zin in.Temeer daar we de 2e rallydag afgesloten hadden met een 9e plaats. Dit betekende een flinke sprong omhoog.2 dagen foutloos gereden geeft een goed gevoel.De verwachtingen waren dus hooggespannen en ’s ochtends om 6.30 uur de kaarten toch maar weer eens goed bekeken om vervolgens te constateren dat het lastig voor te bereiden is.We startten vandaag om 8.59 uur en gingen op weg naar onze eerste regularity.Wow, dat ging echt lekker. Ondanks de tripmaster die meer lawaai begint te produceren en de afstanden die gecorrigeerd moeten worden tijdens het rijden.We passeren de controlepunten op een paar seconden verschil en zijn erg tevreden. Dit beloofd wat.

IMG_2712

Onze test, 2 rondjes, op een spekglad circuit gaat ons goed af. Terwijl ik schreeuw hoe we moeten rijden, stuurt Servee al driftend de auto langs de pionnen. Echt genieten om dat mee te maken. De 2e regularity kan dus eigenlijk niet fout gaan. Het traject is feitelijk een rechte lijn, denk ik. Niet dus, al na een kilometer of zo, passeren we een hairpin die toch echt niet op de kaart staat. We rijden door en krijgen het vage gevoel niet goed te rijden. Veel te weinig bandensporen in de sneeuw. We zien een auto in een sneeuwheuvel begraven en proberen een MG in te halen met het gevolg dat we zelf in de sneeuw verdwijnen. Het team van de MG is zo vriendelijk ons te helpen. Met vereende krachten lukt het om de Fiat vrij te krijgen. Naast imago-schade lopen we inmiddels ruim 20 minuten achter op de tijd. Niet goed te maken dus en een probleem voor het verdere verloop van de dag.

IMG_2716
IMG_2718

De 3e regularity gaat weer als een speer. Jammer alleen dat ik niet wist dat ik 30 minuten later moest starten dan gepland. Servee reed weer onvervalst door de bossen maar wat heb je eraan als je dit doet met zo’n groot tijdsverschil.

Door het tijdsverlies van de ochtend resteert er ongeveer 15 minuten om te lunchen en weer op pad te gaan. Daarnaast moet je dan ook nog de 2 regularity’s van de middag voorbereiden. Alle informatie krijg je namelijk pas bij vertrek. Zo viel mij niet op dat de 2 kaartblokken naast elkaar gelezen moesten worden. Terwijl we goed op weg waren en de eerste controlepunten passeerden kreeg ik na circa 10 kilometer het gevoel dat we niet juist reden. Toch maar terug gereden terwijl een karavaan aan auto’s ons tegemoet reed. Zaten we dan toch goed? Inderdaad, maar terwijl wij terugrijden besluit een team van een Volvo midden op een helling te stoppen en kettingen om te doen. Deze scene duurt ook alweer gauw 20 minuten. Ons verbijtend neemt Servee zonder moeite en sneeuwkettingen het heuveltje terwijl hij mij allerlei tips geeft hoe dit aan te pakken. We lopen vreselijk uit de tijd en besluiten het traject te verlaten zo snel mogelijk naar de volgende tijdscontrole te gaan.

IMG_2711

We maken ons op voor de 5e regularity van de dag. Nog even er tegenaan denk om na een half uur te constateren dat we verdwaald zijn. Hoe is het mogelijk. De weggetjes op de kaart keurig gevolgd en geen vreemde zijwegen opgevallen. Toch kilometers afgedwaald. Terwijl we denken dat we als enige in het bos ronddolen komen we een paar auto’s tegen. Dat maakt weer iets goed. Ook deze route onderbreken we om op tijd in Maribor te kunnen komen. Lukt niet helemaal. Vanavond maar een proberen te achterhalen waar en hoe het verkeerd ging. Veel zin om dit de komende 2 dagen te herhalen heb ik niet. Aan de andere kant rijden wij nog schadevrij rond en dat kan je niet van alle deelnemers zeggen.De blauw/zwarte Fiat 124 van Peter Koene is ermee gestopt. Vreselijk jammer voor hem. Peter is wel weer zo genereus om zijn reserve tripmaster af te staan. Kijk, is dat collegiaal of niet? Daarnaast hebben we nog een MG gezien waar de voorkant van is verdwenen en een deelnemer die net over het randje de afgrond inging. Gelukkig waren er de nodige bomen om te voorkomen dat het echt verkeerd afliep………….Ben vandaag even helemaal niet benieuwd naar de uitslag. Zie ik morgen met de bijbehorende strafpunten wel.Eerst met Servee maar eens wat eten en vooral wat drinken.

IMG_2713
IMG_2715