tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Dag 4 van Maribor naar Krems

 

 

Winter Trial 2010

 

 

sponsorbalk2_zwart

 

 

IMG_2734

Gisteren was echt een domper. Het eerste deel van de dag hadden we prima de 3 regularitys en de test gereden. Door het net te laat verschijnen bij een tijdscontrole kregen we tweemaal 30 minuten straftijd aan de broek. En dat is met deze rally gewoon veel te veel. We duikelden gelijk richting de 40e plaats.  Omhoog komen in het klassement is niet makkelijk meer. Het tijdsverschil is erg groot en je moet eigenlijk hopen op grote blunders van andere deelnemers terwijl jezelf perfecte regulairys moet rijden. Dat gaat nooit lukken maar we waren er wel op gebrand om vandaag hoog te eindigen.

IMG_2723

De tripmaster geeft nu nog maar 80% weer van de werkelijkheid en begint steeds langzamer te lopen. Navigeren doen we eigenlijk alleen maar op het kompas en met inschatting van de afstanden. De 2 ochtendregulairtys gingen als een speer. Door de bossen met veel besneeuwde weggetjes zodat het erg lastig was om de juiste route op de juiste snelheid te rijden. Servee liet weer een staaltje autorijden zien en ikzelf deed niets anders dan wat de kaart liet zien terug te vinden in de werkelijkheid met behulp van het kompas. Ging echt fantastisch! Beide routes waren prachtig met al die sneeuw en hairpins.  De test op het circuit van Fahrtechnik Murtal (jawel we zijn de Sloveens/Oostenrijkse grens overgestoken) was heel apart. Superglad en lastig uitgezet. Het camerateam van Bert van den Dool vond het leuk om een cameratje in onze auto te plaatsen tijdens de test. Niet om te zien wat we reden maar hoe wij met z’n 2-en in de auto zitten. Overigens zo’n zelfde camera die ik al 4 dagen aan de gang probeer te krijgen. Deze werkte wel. Ondanks wat pionnen die even bewogen, of toch niet, waren we tevreden.

IMG_2727
IMG_2731

Door de dag heen waren er ook nog 4 TC’s, tijdcontroles. De bedoeling is om op tijd binnen te komen bij zo’n TC. De route ernaar toe bedraagt tussen de 40 en 100 kilomter. Op papier goed te doen maar in de praktijk lastig in verband met de slechte en gladde wegen. Het is echt tempo rijden en foutloos navigeren. Vrachtverkeer op normale wegen vertraagt enorm. Een bostraject van 20 kilometer leverde vandaag ook problemen op. Evenals gisteren heb je altijd deelnemers die op een helling besluiten sneeuwkettingen om te doen. Het gevolg een lange rij deelnemers die niet kunnen passeren en zich afvragen of zij ook sneeuwkettingen om zullen doen. Meestal zijn het hellingen die goed te doen zijn als je weet hoe het moet. Servee heeft me laten zien dat het allemaal makkelijk kan als je maar van het gaspedaal afblijft. Het wachten irriteert mateloos. Misschien is dat de reden dat we bij de 3e regularity de mist ingaan. We hadden de TC na ruim 100 kilometer op de minuut gehaald en maakte ons op voor een lange regularity van 40 kilometer die erg lastig zou zijn om goed te navigeren. We begonnen goed maar kwamen toch weer op zo’n helling terecht waar al een rijtje auto’s stonden te wachten op een deelnemer die bijna bovenaan zijn sneeuwketting probeerde om te doen.  Toen dat eindelijk gedaan was, waren onze banden zo koud geworden dat we niet meer van onze plaats konden komen ondanks duwen van collegiale deelnemers. Wij dus ook maar onze kettingen omgedaan terwijl het echt niet nodig was.

IMG_2734

We vervolgde onze route en ondanks de tripmaster reden we het juiste traject todat Servee na 4 lange dagen, na de meest scherpe hairpins en afdalingen, in de sneeuwberm rechts terechtkomt. De sneeuw bedekt gelijk de hele voorruit. Hoewel Servee de auto uit de berm weet te trekken, spint deze naar links. Het hekwerk moet het ontgelden en we rijden de linkerberm af. Met de kont van de Fiat omhoog en de voorwielen diep in de sneeuw en aarde stappen we uit. Wat we al vele deelnemers hebben zien overkomen, gebeurt nu ook ons. We proberen de auto uit de sneeuw te krijgen maar hij zit muurvast. Een deelnemer probeert ons er tevergeefs uit te trekken. Plaatselijke locals die al die auto’s erg leuk vinden proberen het met hun landrover. Ook dit lukt niet. Totdat een van hen oppert om gewoon voorruit te duwen. Warempel het lukt in een keer zonder moeite. We vragen af wat we moeten doen en besluiten af te haken. Het is inmiddels donker en vreselijk koud. We verleggen de route en zorgen dat we op tijd voor het diner in Krems aankomen. De straftijd nemen we maar voor lief. Morgenochtend de schade maar eens bekijken.

IMG_2739
IMG_2720