tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

1e plaats SuiteWheels in 7e IJsselland Rally

Eén van de leukste rally's is de IJsselland Rally. Een rally georganiseerd door Brouwers accountants & adviseurs, ING en JOUW reclamemakers. Waarom dit toch zo'n leuke rally is? Uitstekend georganiseerd, fraaie locaties, mooie route, uitdagend navigeren, bevlogen rallyrijders, een Goed Doel! Dit jaar stond de 7e editie op het programma en Suite Wheels was met maar liefst 2 teams aanwezig.

 

sponsorbalk2_groen

 

 

4937211061_19a8187dab_b

Eén van de leukste rally's is de IJsselland Rally. Een rally georganiseerd door Brouwers accountants & adviseurs, ING en JOUW reclamemakers. Waarom dit toch zo'n leuke rally is? Uitstekend georganiseerd, fraaie locaties, mooie route, uitdagend navigeren, bevlogen rallyrijders, een Goed Doel!

De 7e editie van de IJsselland Rally stond in het teken van Max4kids. Een stichting, o.a. opgericht door presentatrice Anouk Smulders, voor kinderen in nood.
Probleem bij de IJsselland Rally is wel dat deelname op uitnodiging is. Wij van SuiteWheels waren echter in de gelukkige omstandigheid dat we een felbegeerd deelnamebewijs hebben gekregen. Op vrijdag 27 augustus was het zover.Team SuiteWheels stond klaar met de mooi gepoetste rood/zwarte schicht in de stromende regen. Namens SuiteWheels werd de Fiat 124 bemand door Lieke Klunder achter het stuur en David Meiboom met zijn neus in het routeboek. Net gestart met hun onderneming CERTUS pa zal blijken of ze een team kunnen vormen.

sponsorbalk1_groen

"Het moest er toch weer een keer van komen: jaren geleden ook al eens samen een rally gereden (Experience van de Wintertrial, andere auto, andere rolverdeling), nu de IJsselland Rally,  met David in de rol van navigator en ik in de rol van driver. We gaan ons bewijzen als team: na per 1 augustus  jl. te zijn gaan samenwerken onder de naam CERTUS pa, hopen we op een goede ranking als symbolische bevestiging !
De rolverdeling is op een natuurlijke manier tot stand gekomen: Ik herinner me teveel momenten van David (als bestuurder) waarbij paaltjes, aanhangwagens en voorgangers geschampt werden, hij herinnert zich mijn  feilloze gevoel  (not) voor links en rechts.
Het belooft een prima dag te worden om een rally te rijden. Althans, volgens David. “Velen zijn mooiweerrijders, en dat is in ons voordeel” roept hij als altijd enthousiast. Ik kijk alleen maar cynisch terwijl buiten de regen met bakken uit de hemel valt. Ook de dag ervoor belooft niet veel goeds. Veel regen, heel veel regen.  En als we samen naar een afspraak rijden en David de weg moet wijzen (iedere keer 2 meter voor de hoek roepen dat ik links of rechtsaf moet) mopper ik: ”Als dat morgen ook zo gaat kunnen we beter thuisblijven!”
De Fiat ziet er geweldig uit. Onze namen staan pontificaal op de zijkant, het gaat nu echt gebeuren. Dat de rally door de Achterhoek (start Almen, finish Ruurlo) gaat, werkt beslist mee. Een prachtige omgeving!

 

4937209485_68ec1d1318_b

Voor de start is het ook reuze gezellig. We worden hartelijk ontvangen en een aantal oude bekenden vertellen ons dat ze het enig vinden dat we meedoen. Een warm welkom! We krijgen een polo(mooi), een regenjas (slim) en een tasje met allerlei noodzakelijke dingetjes voor de rally (handig). David gaat aan de slag met het routeboek. Omdat mij verteld is dat ik me niet moet bemoeien met de route (navigator is de baas) ga ik op zoek naar lotgenoten die niet meer mogen dan een beetje hard rijden, de bordjes met de letters in de gaten houden en die verder vooral hun mond moeten houden en luisteren naar de navigator.
Inmiddels hebben zich rond David een aantal zogenaamde “hulpeloze” ( blonde) dames (slimmmmm!) verzameld, die tot mijn grote verbazing worden geïnstrueerd over de juiste route door David. Hulpvaardigheid kan ook te ver gaan!

Eindelijk kunnen we wegrijden. Ik met de zenuwen in mijn lijf: de Fiat is voor mij geen bekende auto, geen stuurbekrachtiging, een wegtrekkend stuur als ik hard rem, een lastige “achteruit”.  Maar ik laat me niet kennen en ik rij hard door, zo hard en geconcentreerd dat ik natuurlijk het eerste bordje niet zie!  Na een positief kritische opmerking over mijn falen gil ik de hele dag “borrrrdje, borrrrrrdje!” als ik weer een oranje vierkantje in de boom zie hangen. Soms hebben we het idee dat we door rijstvelden rijden: de weilanden zijn door de overvloedige regenval ondergelopen en de koeien staan tot aan hun uiers in het water te soppen.
Dat de Fiat tot de klassiekers behoort (en dus een oude auto) blijkt uit het feit dat mijn linkerkant kletsnat is geworden. De auto is niet helemaal waterdicht!  Gelukkig kan ik me op de stempelpost onder de handdroger  droog laten blazen: tijd genoeg want we zijn steeds op tijd binnen!

4950832042_a6b61be4c9_b

Gaat het nou zo goed, of hebben we per ongeluk een stuk afgesneden?  Hebben we teveel of te weinig letters? De organisatie zegt niets, afwachten maar!
De lunch is heerlijk (goede kroketten), en we kunnen een beetje uitrusten van een toch inspannende ochtend. We moeten ook nog een proefje afleggen: banden verwisselen! De samenwerking is prima (David de grote lijnen en ik het priegelwerk), en in een zeer acceptabele tijd (nog geen minuut langzamer dan de snelste)  klaren we de klus. Helaas blijkt één wiel er niet goed op te zitten, en na een beetje wrikken zitten dus de moeren te los.  50 strafseconden. Ik baal (hoezo, fanatiek).

Vervolgens weer op pad voor het middaggedeelte. Ik zorg steeds dat de auto startklaar staat, zodat David zich er na het afstempelen gelijk in kan werpen. Iedere minuut telt, want soms blijkt toch de tijd wat krap op een traject.

Meerdere malen moet ik in de remmen, om vervolgens te moeten keren (crime!) om een vergeten “lusje” of "driehoekje" te rijden. Op deze manier  verzamelen we nog een paar extra letters. Twijfel slaat toe bij een zandpad: wel de kortste weg, maar “dwingen de pijlen ons om dit pad in te slaan?” We besluiten het niet te doen, maar als we vervolgens geen letter tegenkomen op het gekozen traject zijn we toch niet helemaal zeker. De apparatuur om de tijd bij te houden heeft het spontaan begeven. En dat is wel heel erg lastig bij het rijden van een regularity. Wist ik natuurlijk ook niet maar een regularity is het rijden van een traject met een gemiddelde snelheid die de organisatie heeft bepaald. Tijdens het traject  moet je dus continue de afgelegde afstand en de verreden tijd blijven controleren. We moeten het dus vooral op gevoel doen.......

Voor we het weten zijn we bij de finish. Diverse prachtige klassiekers staan al voor kasteel Ruurlo op het grasveld lekker vies te zijn, en we werpen ons op de wijn en haring. Als iedereen binnen is, gaat het buffet open.  Lekker eten, leuk gezelschap, een mooie omgeving en een superverzorgde dag: complimenten voor de organisatie! Brouwers, ING en JOUW moeten hier heel veel tijd en energie in gestoken hebben.
Ik ben benieuwd naar de uitslag. We hebben voor mijn gevoel best goed gereden, maar hoe serieus we de regularity ook hebben genomen: geen idee hoe ver we van de gemiddelde snelheid afzitten. Ook geen idee hoeveel bordjes we gemist hebben. En hoe sterk werken de strafseconden door?

4937215453_8fc9d7ffb7_b

“En de eerste plaats………is voor een equipe rijdend in een zwaar bestikkerde auto (zijn wij, zijn wij, sist David, ik wederom cynische blik)…….en die auto is ooit van mij( i.c. Han Brouwers) geweest…. (zie je wel, zijn wij, sist David…)….. David Meiboom en Lieke Klunder, CERTUS pa!!!!!”

En die andere winnaar? Max4kids natuurlijk! Anouk Smulders mocht uit handen van ING-er Karel Kist een cheque in ontvangst nemen van maar liefst € 20.000!

4937215193_fab640da92_b

 

 

sponsorbalk2_groen