tweets

Rally Kalender 2011

(e.e.a. onder voorbehoud)

100_5091

1e Omloop van het Oosten
 (klik voor het verslag)


Marialust Rally
 (klik voor het verslag)


2e ABZ Rally Experience
 (klik voor het verslag)


Dag van het Koningskind
 (klik voor het verslag)


GO Rally
 (klik voor het verslag)


Rally Hist. Automobielclub Gorssel
 (klik voor het verslag)


Brouwers Boulevard Sprint
 26 juni


•IJsselland Rally
 26 augustus


•The Patrol Academy
 2 september


•14e Tour Ecosse
 8 t/m 12 september


•Classic 500 Challenge
 16-17 september


•STAR Rally
 26 november

Follow davidmeiboom on Twitter

Rally's van toen.... (klik op de titel voor het verslag)


Sponsors SuiteWheels

Certus
Hunink
JOUW.nl_logo_DIAP
Brouwers
Justus
Optimex
CCC
LaFazant
Notarissen van Naam Parallel Pagina
IMG_4332 2
4950832042_a6b61be4c9_b
20080127_IMG_0986
49CA52F0916D11DAB3E6EC2991DD1829
A_B_8310
Afbeelding2
Follow davidmeiboom on Twitter
IMG_2850
20080128_IMG_1024
109_0964

Classic Euregio Rally scheuren door Twente

Op zaterdag en zondag 6-7 november vond de 18e editie van Conrad Euregiorally en de 28e Twentse rallysprint plaats. Voor de liefhebbers dus van snelle auto's die op afgesloten trajecten op snelheid rijden. Op zijn hardst dus. Dit in tegenstelling tot het spelletje waar wij van SuiteWheels ons mee bezig houden. Namelijk rijden op regelmatigheid en een gemiddelde snelheid aanhouden. So what. Lekker boeiend. Maar wat heeft dat met elkaar te maken?

 

sponsorbalk2_groen

 

 

Maurice_Visser

De organisatie van de Classic Euregio Rally heeft het voor elkaar gekregen dat een aantal tests van de Conrad rally en de Sprint ook konden worden gereden door de deelnemers van deze classic car rally. En dat maakt de Classic Euregio Rally tot een speciaal evenement. Want wie wil nou niet met zijn auto eens lekker doorrijden met publiek erbij?
En zo kon het dus gebeuren dat we met een aantal rally vrienden zondags in alle vroegte richting het fraaie Beckum vertrokken. Angelique en Henk Jan Vroom van Team VroomVroom in hun Lancia Fulvia 1.3 Rallye en Han Brouwers en Frank Soree in de Ford Escort RS2000 waren alweer een paar weken terug van de Rally Classique de Corse (jawel een week rijden op Corsica) en inmiddels gewend aan het snellere werk.

 

sponsorbalk1_groen

Hans Heerema en partner vertrokken uit Apeldoorn in hun Lancia Fulvia 1600 HF. En wij natuurlijk met het sprintmonster bij uitstek, Pinto's eigen Fiat 124 Sport. Het zou er heftig aan toe gaan dus bij de samenstelling van het team hier gelijk rekening mee gehouden. Guestdriver Maurice Visser had er zin. Logisch want hij rijdt regelmatig op de beroemde circuits van de wereld, zoals onlangs op de Nunburgring, met zijn Hillman Avenger Tiger. Maurice is als eigenaar van de Classic Car Company doorgaans te vinden in de werkplaats zodat we naast een verdienstelijke coureur ook nog een ervaren monteur aan boord hadden.
Wel zo prettig.
Na de ABC-rally, begin oktober, was de Fiat zwaar beproefd op de slechte weggetjes van Groningen en Duitsland. Oliedruk was er inmiddels nauwelijks. Gelukkig had Maurice een paar potten van een of ander dik lobbig Engels brouwsel (dus goed) bij zich die vlot de auto in verdwenen. En warempel de oliedruk was weer als vanouds. Het probleem niet echt verholpen maar we konden vandaag tenminste rijden.

 

Het ochtendtraject bestond uit 3 testen die ook opgenomen waren in de Conrad Euregio Rally en de Twentse rallysprint. De eerste test was een traject op een afgesloten stuk weg en industrieterrein met publiek, veel publiek. Het spelletje van de Euregio Rally is wel een hele aparte. Wat er nu precies van je verwacht wordt, hoe en binnen welke tijd was ons niet geheel duidelijk. Zo waren wij van SuiteWheels toch echt in de veronderstelling dat de trajecten zo snel mogelijk moesten worden afgelegd. Een  beetje zoals bij de tests van de Winter Trial. Niets is minder waar. Ook hier geldt een gemiddeld aan te houden snelheid. Tegen de tijd dat we dat in de gaten hadden waren we 4 minuten en 40 seconden verder en inmiddels gefinished op de eerste test. Maar wat een kick. Maurice haalde het beste uit de Fiat naar boven en met gierende banden (waren ook wel aan vervanging toe) en piepende remmen (ook de remblokken moeten nodig vervangen worden) werden de bochten afgesneden en chicanes genomen.

                                                                        

                                                                        

De 2e en 3e test gaan door het buitengebied waar ook weggetjes zijn afgesloten. Bij de 1e test constateerden we dat het eigenlijk gewoon een kwestie was van de pijlen op de weg volgen. Niet veel te navigeren dus. Kortom we reden de 2e test dus faliekant verkeerd en met het schaamrood passeerden we al na 3 kilometer ....de Finish. Redelijk bizar op een afgesloten traject. We werden weer even ouderwets met de neus op de feiten gedrukt. Ging de 3e test daardoor misschien stukken beter? We passeerden een leuke boerenweg met aan weerszijden een diepe sloot. Hier zouden even later ons rallyvrienden Angelique en Henk Jan Vroom een nat pak halen. Heb je Corsica overleeft, raak je in de sloot in Twente. Hoe bestaat het! Ze kunnen er in ieder geval nog om lachen en staan alweer klaar voor een komend sneeuwavontuur in Duitsland.

Wij vervolgden de dag met een stuk ouderwets navigeren: bol/pijl totaal kortste route en terug van weggeweest, jawel, onze favoriet de "visgraat". Hoe dat werkt? Kijk maar eens op de volgende site van de DHRC. Lijkt lekker simpel maar vergeet het maar. Een hele woonwijk vroeg zich toch echt af wat al die ouwe auto's toch in die straatjes aan het doen waren. Tsja, gewoon verkeerd rijden. Al vrij snel raakte het merendeel van de team het spoor bijster. En in plaats van een industrieterein in te rijden, jawel, werd een woonwijk aangedaan.

Na een krappe 5 uur bereiken we de start van de 1e test waar we snel wat lunchen en de sfeer meekrijgen van het Conrad evenement. Ons is net 40 minuten rust gegund voor we weer op pad gaan. We hebben nog wat routes te plotten voor we daadwerkelijk bij de finish in Beckum zullen arriveren. Het wordt al snel donker en we vragen ons af waarom Peter Koene in zijn blauw/zwarte Fiat 124 ons tegemoet rijdt op een zandweggetje. Hij zou toch beter moeten weten. Klopt op het einde gaan we toch even de mist in. Het is al pikdonker als we Beckum binnen rijden. Enerverende dag met mooie nieuwe ervaringen. Niet makkelijk te doorgronden die Euregio Rally. Maar goed we hebben nog een jaar om ons eens goed te verdiepen in de regels.

Weer een rally gereden en weer de nodige ervaring opgedaan. Zeker voor wat betreft heyt navigeren. We eindigen als 35e in een deelnemersveld van 50 teams. Vergelijkbaar met ons resultaat van de ABC-rally. Daar werden we 39e van de 70 teams. Dit jaar hebben we bij elke rally, vraag soms niet hoe, de finish gehaald. Ambitie voor 2011 is hoog. We willen nog beter presteren. De Fiat wordt weer even flink onderhanden genomen door Maurice en het navigeren gaan we voortaan beter voorbereiden. Voorzichtig dromen we van een rally op Corsica en tenminste een rally met een voor-oorlogse Bentley. Opvallend is dat we dit jaar behoorlijk meer dames aan de Start aantroffen. De winnaars van de Euregio Rally 2010? Jawel, het damesteam Wolters/Melse!

sponsorbalk2_groen